استرس , عوارض , مدیریت و درمان ان

استرس , عوارض , مدیریت و درمان ان
اضطراب های درونی میتواند به آشفتگی هایی در ظاهر شما منجر شود.استرس را میتوان شایع ترین بیماری قرن 21 نامید.استرس باعث افزایش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی سکته و پوکی استخوان و … میشود. این بیماری باعث میشود شما چهرهای آشفته داشته باشید حالت موی سر شما نیز تغییر کرده و رنگ چهره تان عوض شده و احساس می کنید پانزده سال پیرتر شده اید. استرس نتیجه جنگ و گریز درون ما نسبت به مسئله ای است که فکر می کنیم بر ما غالب شده است.وقتی زمان نزدیک رفتن به سر کار می شود چنان دندان ها را به هم می فشارید و یا با حالتی عصبی صبحانه می خورید و یا لباس های بچه را چند بار عوض می کنید یا مثل یک آدم از کوره در رفته به هر طرف میروید. استرس واثرات آن می تواند روی پوست بدن تولید اشکالاتی از قبیل چربی بیش از اندازه پوست و یا خشک شدن آن و یا خارش و اگزما کند ونهایتا کل بدن را تحت تاثیر خود در آورد .

پوست

هر چند سالها طول میکشد که نشانه های استرس روی اندام های شما تاثیر بگذارد ولی تاثیر آن روی پوست خیلی سریع تر است. استرس می تواند روی پوست به صورت حفره های ریز در عرض چند ثانیه و یا در طول چند روز به صورت التهاب بروز کند. تنها می توان در این زمینه گفت: خوشبختانه استرس های روزانه و موقت در پوست تاثیری ندارد.

خشکی و پوسته شدن پوست

می دانیم که استرس رطوبت پوست را کاهش میدهد و در عملکرد تدافعی پوست ایجاد اشکال میکند.البته ما دقیقا نمی دانیم علت آن چیست؟نتیجتا پوستی خشک و پوسته پوسته شده قرمز و همچنین در مقابل تشعشعات آسیب پذیرتر پدیدار می شود.

تورم رگ های صورت

غالبا ضایعه پوستی صورت که پزشکان هم به طور کامل علت آن را نفهمیده اند در نواحی چانه پیشانی و گونه ها همراه با تورم رگ های آن بوده است .هر چند دلیل آن هنوز ناشناخته است ولی استرس می تواند شرایط را بدتر کند.

راه حل :

با استفاده از محلول های سولفا نظیر نوواست و سولفاست از تورم بیشتر جلوگیری کنید. کرم های مترونیزودول نظیر متروکرم و متروژل و همچنین آنتی بیوتیک ها مفید هستند. در این موارد از مصرف صابون های قوی و پاک کننده های حاوی الکل و محلول های جمع کننده پوست اجتناب کنید.

خشک بودن مو و نازک شدن آن

استرس میتواند باعث نازک شدن مو شود به همین خاطر تجمع مو را کمتر متوجه خواهید شد و فکر میکنید موهای شما ریخته وسر شما خالی از مو است ولی شما هزاران هزار مو روی سر خود دارید و اگر نصف این مقدار را هم از دست بدهید نباید موجب نگرانی شما بشود .

خشک بودن مو و خارش سر و شوره سر

موی سر در زیبایی چهره شما نقش موثری دارد.همانند پوست شما موی سر نیز می تواند بازتاب استرس باشد. استرس می تواند موجب خشکی رطوبت و یا پوسته پوسته شدن پوست سر شما و ریختن آن روی شانه ها شود.تشخیص فرق میان شوره سر و پوسته پوسته شدن سر چگونه است؟

پوسته های کوچک و خشک نشانه های خشک بودن پوست سر است.اما پوسته های بزرگ و ضخیم نشانه شوره هستند .

راه حل:
اگر مشکل شما خشک بودن پوست سر است با شامپو هایی که مرطوب کنندگی بیشتری دارند سر خود را بشویید.شامپوهایی که حاوی هیلارونیک اسید/گلیسیرین/پنتانول و یا شامپوهای گیاهی برای خشکی پوست سر مفیدند.

پوست سر چرب

استرس باعث افزایش تولید چربی در غدد چربی پیاز مو شده و این افزایش باعث چربی پوست و نهایتا چربی موی سر نیز میشود

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *