توصیه‌هایی برای کاهش استرس

توصیه‌هایی برای کاهش استرس
شاید ما نتوانیم استرس خود را کنترل کنیم، اما می‌توانیم آنرا مدیریت کنیم. توصیه‌هایی برای مدیریت استرس در ادامه آمده است که احتمالاً به شما کمک می‌کنند همه روزه احساس بهتر و استرس کمتری داشته باشید:
بپذیرید که اتفاقاتی وجود دارند که خارج از کنترل شما هستند.

یک طرزفکر مثبت داشته باشید و از منفی‌بافی (“هیچ چیز برای من درست نمی‌شود” یا “چیزهای بد همیشه برای من اتفاق می‌افتند”) پرهیز کنید، پیام‌های مثبتی (“من نهایت سعی خود را خواهم کرد.” یا “من از دیگران کمک می‌گیرم.”) را به خود بدهید.
جلوی پیشرفت استرس را بگیرید؛ اگر احساس بیقراری می‌کنید، در یک مسیر خلوت قدم بزنید یا در یک جاده کم رفت و آمد رانندگی کنید تا با دیگر رانندگان برخوردی نداشته باشید.
زمان خود را به درستی مدیریت کنید. برای انجام کارها به خود زمان بدهید؛ ساعت خود را طوری تنظیم کنید که برای آماده شدن برای هر اتفاقی زمان کافی در اختیار داشته باشید.
کارهای لذت‌بخشی مانند مطالعه و باغبانی را انجام دهید.
همه روزه 15 الی 20 دقیقه وقت بگذارید و در یک جای خلوت بنشینید و فکر کنید. تکنیک‌های تمدد اعصاب مانند یوگا و تنفس عمیق را یادگرفته و تمرین کنید.
ورزش‌هایی از قبیل دوچرخه‌سواری، کوهنوردی، دویدن یا کار در باشگاه را به طور منظم انجام دهید. بدن‌تان وقتی در وضعیت خوش فرمی قرار داشته باشد بهتر می‌تواند با استرس مبارزه کند.
از مصرف الکل و مواد مخدر پرهیز کنید و سیگار نکشید.
غذاهای سالم و متعادلی را مصرف کنید.
خواب و استراحت کافی دریافت کنید. بدن شما برای عبور از اتفافات استرس‌زا به زمان نیاز دارد.

منبع :ariasalamat

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *