روانشناسی عملکرد مغز درباره انتخاب یا آزادی

ادامه مبحث  " روانشناسی رابطه عملکرد اجتماعی با مغز "

10 –  سازگاري، انتخاب يا آزادي

با توجه به اصول علم روانشناسی ، شما مي توانيد بسياري از تمرين هاي قسمت هاي ديگر را براي استفاده در محل كارتان تغيير دهيد.

شما مي توانيد براي مبل هايتان كوسن يا كاور جديد بگيريد. مجموعه اي از چيزها يي مانند مربع هاي كوچكي از نمونه هاي قالي، انواع مختلف كاغذ سنباده يا كاغذ ها و نوارها را در زير ميزتان كنار مانيتور كامپيوتر يا تلفن بگذاريد.براي چند دقيقه در طول روز آن ها را احساس كنيد و هر كدام از آن ها را تشخيص دهيد.اشياء كوچكي مانند گيرنده هاي كاغذ، سگك، ميخ يا پيچ را درون فنجاني جمع كنيد و در موقع استراحت در حاليكه تلفن را جواب مي دهيد آن ها را صرفا با لامسه تشخيص دهيد.

 

هدفون، واكمن يا CD را براي استفاده در مدت روز كاريتان به همراه بياوريد ( يا CD و هدفون براي كامپيوترتان ) شما ممكن است بسياري از مسير هاي محيطي طبيعي موجود را تجربه كنيد و در فضاي شخصيتان به دريا، موج سواري، شكارگاه يا جنگل برويد. تلاش كنيد دستي را كه معمولا در كارهاي روزانه بكار نمي گيريد، استفاده كنيد. مثل نوشتن، مهر زدن، ماشين روشن كردن، شماره گيري تلفن و يا ناهار و اسنك تان را با دست غير معمول بخوريد.

همانطوري كه قبلا گفته شد با توجه به علم روانشناسی ، تغيير دستي كه بيشتر از آن استفاده مي كنيد مي تواند مقدار زيادي از مسير هاي جديد مغزي را تحريك كند شما احتمالا همينطوري كه ياد مي گيريد، فكر نمي كنيد اما سلول هاي عصبي در مغزتان كارهايي را انجام مي دهند.

محيطي را كه ناهار مي خوريد،  تغيير دهيد اگر آب و هوا به شما اجازه مي دهد بيرون از ساختمان برويد و بطور اتوماتيك محرك هاي حسي يتان را نسبت به اينكه در محيط كنترل شده ساختمان اداريتان بمانيد، افزايش دهيد.

اگر ناهارتان را خودتان مي آوريد بسياري از نظريه هايي كه براي سلامت مغزتان خوب است در موقع ناهار بكار ببريد. براي مثال بطور اتفاقي ظرف هاي ناهار گروهي از همكاران تان را با هم عوض كنيد.

 

منبع " کتاب چگونه مغز خود را زنده نگه داریم ؟ با ترجمه دکتر آرام "

انتشارات تجسم خلاق

www.aram24.ir

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *