شش تلقین مثبت چیست؟

شش تلقین مثبت چیست؟ در ادامه، این شش تلقین را می‌توانید بخوانید:

۱- عضو مکتب کمال آدمی است دوست‌داشتنی، هدفمند، مهربان، مسئولیت‌پذیر، درستکار و مودب؛ من عضو مکتب کمال هستم.

۲- من وظیفه دارم تا در راستای تقویت اندیشه، توسعۀ اقتصادی و اجتماعی خود و سایر انسان‌ها صمیمانه بکوشم و در این راه آگاهانه متناسب با امکانات ذهنی و مالی‌ام مسئولیت بپذیرم.

۳- من به تفاوت‌های فردی و اجتماعی به‌عنوان یک پدیدۀ مثبت الهی می‌نگرم، به انواع زیست احترام گذاشته و انسان‌ها را با هر طرز فکر و مرام می‌پذیرم و شاگردوار آمادۀ آموختن نکات مثبت و مفید از همۀ جهان هستی‌ام.

۴- من قلبا اعتقاد دارم که مکتب کمال پیام‌آور شادی، مهر، رفاه جسمی و روحی برای تمام انسان‌هاست؛ بنابراین به‌عنوان یک وظیفۀ لذت‌بخش، می‌کوشم هر روز حداقل با یک نفر در این مورد صحبت کنم تا در پیشرفت و گسترش آن به‌طور موثری اقدام نمایم.

۵- من بر این باورم که موفقیت و سعادت حاصل علم و عمل است؛ بنابراین علاوه بر آموختن، پیوسته در بهره‌گیری از آموخته‌هایم برنامه‌ریزی و اقدام می‌کنم.

۶- نهایت شادی در مکتب کمال، مهربانی و بخشش بدون چشم‌داشت است؛ بنابراین به‌عنوان نخستین نشانۀ اعتقادم، در هر شرایط مالی و روحی که باشم بخشی از درآمد و وقتم را هرچند ناچیز، صرف امور خیر و بهبود وضعیت انسان‌ها و جامعه‌ام می‌کنم و پاداش آن که همان احترام به خود و رضایت عمیق از خویشتن است را در همان لحظه دریافت می‌کنم و دیگر چشم‌داشتی در پس آن نخواهم داشت.

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *