علت اصلی تضاد در انسان چیست ؟

علت اصلی تضاد در انسان چیست ؟
اگر میخواهید در کنار خانواده یک عمر با امنیت زندگی کنید ،هرگز خطا نکنید. انسانی که ذهن پاک و آرامی دارد ، در نشاط و آرامش بسر می برد. انسانی که در تنش بسر میبرد ، در التهاب است. بی قراری ، اضطراب ، ترس ، وحشت ، افسردگی ، پوچی علت اصلی تضاد در انسان است. صداقت و پاکی ، به انسان نیرو می بخشد. پس انسان های شعورمند و با شرف ، معمولا در آرامش زندگی میکنند. سرشت انسان طوری است که از هر چیزی بترسد ، نزد آن کوچک شده ، در مقابل آن به زاری و التماس می افتد.ای دوست هیچ فردی در جهان اسیر و ذلیل نخواهد شد ، مگر در اثر دروغ و فریب وریا.
اگر جسارتی درالفاظ است از خوانندگان عزیز امید عفو دارم .در جهانی که همه بخوبی می فهمند ،خنده دار است که ،تزریق افکار پوچ و بی معنی کنیم .باید از قوه عقلانی و انصاف فطری بهره مند شویم تا حقایق را آنطوری که هست قلم فرسایی کنیم.نه اینکه گاهی بخاطر توهم چرندیات ببافیم که این عمل در بارگاه الهی گناهی است بزرگ . در راه انسانیت باید قدم برداشت .انسان اگر بفهمد ، شناخت و آگاهیش فوق العاده است. و خرد را بالاتر از هر چیزی قبول دارد. ساختار اجتماعی را بخوبی می شناسد ، و احساس تعهد میکند. و نظر مستقل و پویایی را ارائه میدهد. همه این مسایل در گرو آزادی خرد و اندیشه است. در این راه علم و عقل و هنر بما کمک میکند.و حق بر باطل پیروز میشود.
بعضی ها در بزرگ منشی خویش گم شده اند. و خود را صاحب شرف و وجدان میدانند. زمانیکه از آنها بپرسید ، این شرایط را از کجا کسب کرده اید ، قادر نیستند بگویند ، از کدام کیسه، کش رفته اند ! غرور بیجا از جهالت و نادانی است. جالب است که شخص در عین بیچارگی خود را خوشبخت و سرافراز بشمارد. انسان باید در مقابل خداوند بزرگ ، ملاحظه شرف خویش را کرده باشد. و دروغ بافی را کنار بگذارد. رویهم رفته اخلاق و عادات هر ملتی از فرم زندگی اجتماعی و نیاز احتیاجات آنها معلوم و مشخص میشود. هر چند تضاد در انسان به عوامل ژنتیکی ، عوامل اجتماعی و فرهنگی بستگی دارد ، ولی حوادث و اتفاقات مختلفی که در دوران زندگی رخ میدهد ، مثل عقده ها ، ترسها ، و رنجهایی باشد که ،در ذهن لانه گزینی کرده اند. انزوا طلبی ، ماجراجویی ، غصه خوری ، بی خیالی مجموعه این تضاد ها ذهن را به آشوب می کشاند. هر کدام از این تضادها دلیل اصلی بیماری روانی نیست. گاهی تمایلات ذکر شده با هم برخورد می­کنند و باعث تضاد در شخص ­می­شوند. بهر حال کینه و دشمنی، احساس حقارت، ترس و خجالت و یا هر نوع عارضه عصبی و روانی می تواند تضاد ایجاد نماید. مهمترین علامت آن در انسان عدم هماهنگی در رفتار و احساسات و تمایلات شخص می­باشد.

تمرین : برای کسب مقام و یا بدست آوردن پول دست به هر کاری نزنید. در هر کاری خداوند را در نظر بگیرید.هیچ چیزی را با آرامش خودعوض نکنید. وقتی در ذهن شما دروغ و فریب و ریا نباشد ، به درون شما هیچ ترسی نمیتواند رخنه کند.. در جایی که ترس و گناه نباشد ، آرامش در جریان است …….
منبع:http://www.mounaa.com/

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در ذهن برچسب خورده با ،

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *