نکات طلایی مثبت اندیشی

نکات طلایی مثبت اندیشی
در زیر چند روش علمی برای تغییر مختصات ذهنی شما پیشنهاد می شود :

1- در 24 ساعت آینده درباره هر موضوعی با خوش بینی صحبت کنید . درباره شغلتان ، سلامتی و آینده خود . از روش معمول خود دست بکشید و درباره همه چیز با خوش بینی سخن بگویید .
2- روش فوق را برای یک هفته ادامه دهید . در پایان این هفته سعی کنید واقع بینانه نسبت به مسایل قضاوت کنید . خواهید دید که قبلاً تا چه حد بدبین بوده اید !

3- روح تان را با افکار سالم و مغذی تغذیه کنید . دیدگاه خود را از منفی به مثبت تغییر دهید .
4- فهرستی از دوستان خود تهیه کرده و عمدتاً با دوستی که دیدش از همه مثبت تر است، معاشرت کنید .
5- از مشاجره خودداری کنید . هرگاه کسی از روی بدبینی حرف زد با خوش نیتی و مثبت اندیشی تاثیر آن را خنثی کنید .
6- مرتباً دعا کنید .

در زیر نکات برجسته مثبت اندیشی را یادآوری می شود :

· شما همان چیزی را می بینید که می خواهید . با این حال ، برخی حتی در بیابان برهوت هم زیبایی می بینند و برخی دیگر دردل مزارع سرسبز ، دلتنگ می شوند . برخی قادرند مشکل کاری را به یک موقعیت مناسب تبدیل کنند و برخی دیگر یک فرصت پیشرفت را به یک مشکل بدل می کنند . به هر حال تلسکوپ در دست شماست از هر طرف که صلاح می دانید نگاه کنید .باید مراقب اندیشه ها و خواسته های درونی خود باشید و نسبت به آنها آگاهی داشته باشید . ذهن خود را به گونه ای بکار گیرید که افراد موفق و خوشبخت از آن بهره مند می شوند . اهداف و خواسته های خود را طوری در ذهن و ضمیر باطن جای دهید که گویی از قبل به آنها رسیده اید . اگر در رسیدن به هدف خود تردید نداشته باشید ، ضمیر و باطن شما نیز آرمان و هدف دلخواهتان را فراهم خواهد نمود .
· همانگونه که جسم خود را ورزش می دهید ، نیروی تخیل خود را نیز به تحرک و عمل وادار کنید . هر قدر بیشتر آن را رشدو پرورش دهید ، بهتر قادر خواهید شد مسائل و مشکلات خود را حل کنید
· نوع فکری که در سر می پرورانید از اهمیت ویژه ای برخوردار است . هر فکری که در سرتان دارید ، عواقب و نتایج مختص به خود بر جای می گذارد که بستگی به چگونگی آن فکر دارد . افکار خود را بصورت ابرهای نامرئی در نظر بیاورید که از سر بیرون می آیند و باران هایی در زندگی شما فرو میریزند . با نظم بخشیدن به افکار و زیبا سازی آن ها به هر آنچه که دوست دارید برسید .
* کلماتی که بر زبان می آورید ، برحسب نحوه تفکر و احساستان شکل می گیرند . افکار ، گفته ها و احساساتتان را تحت تاثیر قرار میدهند . احساستان بر گفته هایتان تاثیر می گذارد . بنابراین باید مثلث
( گفتار – احساس – افکار ) را مورد توجه قرار دهیم تا از سلامت روان واقعی برخوردار شویم .
· مثبت اندیشی قدرتی است که می تواند زندگی شما را در جهتی مثبت قرار دهد .
* به فکری که دیگران در مورد شما دارند اهمیت ندهید . مطمئن باشید که آنها نیز نگران هستند که شما در موردشان چگونه فکر می کنید . به تمرین مثبت اندیشی ادامه دهید . سعی کنید روزانه اطلاعات جدیدی به مغزتان بدهید و بدین ترتیب روش جدیدی برای تفکر ابداع کنید . با این روش ، به سرعت تفکرات منفی را دور می کنید و همزمان مثبت فکر کردن را می آموزید .
وقتی ذهن ناخودآگاه شما آن را دریابد ، این تفکر به باور تبدیل می شود و شما به نحوه خلق یک باور جدید و رسیدن به اهدافتان را تجربه می کنید .
* مطالعات اخیر ثابت می کنند که تشویش و افسردگی بیماری زا هستند .وقتی بدن تحت فشارهای عصبی شدید است،هورمونی ترشح میکند که ایمنی را به شدت پایین می آورد . سلامت جسم تاثیر حیاتی و به سزایی روی سلامت روح میگذارد . قدرت فوق العاده ای به نام تفکر مثبت پشتوانه ای محکم است که می تواند جسم و روح ما را در توازن نگهدارد .
* تفکرات شما ، چهارچوب ذهن ناخودآگاه را پایه ریزی می کند . اگر همه مطلع شوند که چگونه با تغییر فکر می توان واقعیات ذهن را تغییر داد ، تحولی در آنها به وجود خواهد آمد .

· بزرگترین خطایی که همه مرتکب آن می شوند ، بیخبری از قوای ذهنی است که باعث می شود در ترس خویش به دام افتید . زمانی که از چیزی می ترسید ، مغزتان به طور خودکار روی ترس شما متمرکز می شود تا زمانی ادامه خواهد داشت که احساس امنیت کنید . در کشورهای صنعتی مردم دائماً در زمینه اموراقتصادی یا محیطی خود در هراسند ؛ در حالی که این امور – بالقوه- تهدید بشمار نمی روند . ترس به ذهن ناخودآگاه می رسد و بعد ذهن خودآگاه – بی آنکه اراده ای در کار باشد – به آن معطوف می گردد و مانند چرخه بی انتهایی ، ترس و نگرانی و اضطراب تمام انرژی و توان شما را می گیرد .
* مثبت فکر کردن ثمره ذهن خلاقی است که ایجاد انرژی می کند و شما می توانید این انرژی را در عالم واقع بکار ببندید . مثبت فکر کردن نیروی قدرتمندی است که همه ما از آن برخورداریم ، ولی تعداد کمی از ما از وجود آن با خبریم . با توجه به اینکه این امر نیروی قدرتمندی است که روی شما و دیگران تاثیر می گذارد ، باید با دقت از آن استفاده کرده و در قبال آن احساس مسئولیت کنید .
متاسفانه ما ایرانی ها از محبت و تعریفی که دیگران از ما می کنند تصور غلطی داریم . اکثر ما با شنیدن کوچکترین تعریفی آنچنان بر سر خود می کوبیم که تبدیل به هیچ می شویم . اما تکرار کلمات و جملات تحقیر کننده ،سرانجام شما را کوچک می کنند .
* تا زمانی که دیگران را مسئول و مقصر گرفتاری ها ، بدبختی ها و غم و غصه های خودبشمارآورید،اززیربارمسئولیتی که درقبال خودوزندگیتان دارید،شانه خالی کرده اید.
* از افراد منفی باف دوری کنید انرژی مغناطیسی مغز آنها بقدری مسموم است که در زمان بسیار کوتاهی میتوانند دهها نفر را منفی بافی مبتلا کنند و تمام شادی و انرژی آنها را بگیرند .
· به خلاقیت روح خود ایمان بیاورید و نیز به عقل و خرد خود که می تواند در کوره راه های زندگی شما را هدایت کند و راه درست را نشان تان دهد اطمینان کنید .

* مهمترین و بالاترین رمز غلبه بر عقده خود کم بینی ، پرکردن ذهن از انوار ایمان است . و قلب و ذهن خود را از ایمان به خدا سرشار کنید .آنگاه می بینید که چگونه ، اعتمادی واقعی و صادقانه به خود پیدا می کنید .
· هرروز مسائل خود را با خدای خود در میان بگذارید .وقتی مشکلی پیش می آید ، ساده و آرام آن را با خدا در میان بگذارید و احساس کنید که او همیشه به شما نزدیک است . حرفهایتان را می شنود و احساستان را درک می کند . موقع راه رفتن ، رانندگی کردن و انجام هر کاری دعا را فراموش نکنید . بعد از آنکه دعا
کردید در ذهنتان به آنچه می خواهید تجسم بخشید . به خودتان تلقین کنید که به هدفتان خواهید رسید و ذهن خود را از افکار مثبت و امیدوار کننده لبریز سازید .
* گاهی اوقات خداوند برای خوب شدن دردهای ما به ما آمپول می زند . آن وقت احساس بی عدالتی ، کینه غصه و تنهایی کرده و با خدا قهر می کنیم . مدتی به سراغش نمی رویم ، چرا که ما هم مثل یک کودک نمیدانیم فقط یک آمپول دردناک عفونت بزرگ مان را معالجه می کند .
همه ما در زندگی الگوهایی داریم که از آنها پیروی می کنیم . اغلب این الگوها به وسیله والدین و خانواده ایجاد می شوند و ما در همان دوران کودکی آنها را یاد میگیریم و تا آخر عمر به آنها عمل می کنیم . متاسفانه بسیاری از این الگوها غلط هستندو باعث شکست وعدم موفقیت ما درزندگی میگردند.به این الگوها طرح زندگی می گویند .
· فکر و ذهن شما ، همان چیزی است که باعث می شود در زندگی روز مره موفق شوید یا شکست بخورید ، خوشحال باشید یا غمگین . افکار ممکن است موجب شوند که راه حل های تازه برای مشکلات به مغز شما خطور کنند یا سد راه شوند و نگذارند مشکلاتتان را حل کنید
* عادت مهمی که بایددرزندگی کسب کنید این است که به همان اندازه که به غذای جسمتان فکر میکنید،به فکر غذای ذهنتان هم باشیدو بدانید چه فکری برای ذهنتان بد است و چه فکری خوب . چه چیزی شما را خوشحال می کند و چه چیزی ناراحت .
* ذهن خودرا مرتب تعلیم بدهید که به مسائل مهمی توجه کندکه واقعاًارزش دارند . تغذیه صحیح ذهنی می تواند تمام عادات بد را از سرتان بیاندازد .
· زمان حال مهمترین زمان زندگی شماست . بی آنکه اعتنائی به آنچه دیروز اتفاق افتاده و آنچه فردا روی می دهد داشته باشید و برای آن اهمیت قائل شوید ، باید بدانید که شکل زندگی شما در زمان حال ساخته می شود . اگر با این دید به زندگی نگاه کنید کلید خوشبختی و شادگونه زیستن و خرسندی و رضایت در اختیارتان قرارمی گیردو به عبارت بهتر می توانید به نحو احسن نیروی تفکر خود را در همین لحظه از زندگی که بدان نام حال داده ایم ، متمرکز سازید .
· راز موفقیت در این تفکر است که زمان حال را کوتاه ببیند .حال راهرویی است که شما را به درون سالن آینده راهنمایی می کند.زمان حال لبه ای است برای پریدن و بهتر پریدن . مجال درنگ و وقت تلف کردن نیست . باید از این زمان کوتاه حداکثر استفاده را بکنید تا بتوانید هرچه بلندتر به سوی آینده پرواز کنید .
· در زمان حال زندگی کردن معنای دیگری هم دارد . مقصود این است آنچه را که انجام می دهیم در همان لحظه بسیار با اهمیت تلقی شده و مانع از این می شود که به نتیجه کار بیندیشیم و چون نگران نتیجه نبوده ایم ، کار را با تمرکز و دقت بیشتری انجام می دهیم .
· بیماری قرن ما بیقراری و شتاب است . این پدیده که در تمام دنیا همه گیر شده تا حد زیادی شادابی را از ما می گیرد . اغلب ، خسته و کسل هستیم . یکی از راههای خلاصی از این نوع زندگی این است که در یک روز زیبای آفتابی به کوه بروید . روی زمین بنشینید و سر خود را به صخره ای تکیه بدهید . آن وقت می بینید که چه صداهای گوناگونی به گوشتان می خورد . می توانید صدای پیچش باد را در میان طبیعت بشنوید و ناخودآگاه آرام شوید . این آرامش را در میان صدای اتومبیل ها نمی توان پیدا کرد .
· با کمی تمرکز و دقت متوجه می شویم که حتی در همین دنیای پر از تکنولوژی و عجله که همه ماشین ها و دستگاه ها به ما می گویند وقت نداری ، وقت نداری می توانید زیبایی و ریتم خاصی پیدا کنید .
· تفکر مثبت می تواند به شما یاد بدهد که همه چیز را دوست داشته باشید و در دنیای بیقراری و سرعت هم مثبت بیندیشید . ماشین تحریر ، دستگاه فکس ، کامپیوتر ، تلفن همراه و ترافیک هم آهنگ خاصی دارند و شما می توانید با ریتم آنها هماهنگ شوید .

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *