هیپنوتیزم و افزایش اعتماد به نفس

هیپنوتیزم و افزایش اعتماد به نفس

اعتماد به نفس با ارزش و اعتبار شما رابطه مستقیم دارد. اولین قدم برای ساختن زندگی بهتر و شادی اعتماد به نفس است.

اعتماد به نفس باعث می‌شود اطمینان و آرامش شما افزایش یابد.اگر به خود اطمینان داشته باشید به خود احترام می‌گذارید.اگر به خود احترام بگذارید می‌توانید به دیگران احترام بگذارید و روابط خود با دیگران ارتقاء دهید و در نتیجه دستاوردها و آرامش روحی خود را افزایش دهید.

اعتماد به نفس پایین باعث افسردگی، احساس بدبختی، ناامنی و اطمینان پایین می‌شود كه ممكن است سبب شود خواسته های دیگران را بر خواسته های خود مقدم بدانید.سرزنش های درونی مدام شما را آزار می‌دهند، باعث زمین خوردن شما در هر رقابتی می‌شود و آنها را برای شما غیر ممكن نشان می‌دهد.

چگونه اعتماد و اطمینان را افزایش دهیم

می‌خواهید اعتماد به نفس خود را در محل كار افزایش دهید. از رویارویی با دیگران و ارائه نظراتتان لذت ببرید و در روابطتان با دیگران موفق باشید.

با ترس خود روبرو شوید. آنها به آن بدی كه فكر می‌كنید نیستند. روبرو شدن با آنچه از آن می‌ترسید باعث افزایش اعتماد به نفس می‌شود.

خطاهای خود را فراموش كنید. واز آنها درس بگیرید و از تكرار دوباره همان خطا جلوگیری كنید. اما خود را به خاطر اشتباه خود و اینكه ممكن است موفق نشوید محدود نكنید. دوباره سعی كنید، حالا شما باتجربه تر قوی تر و عاقل تر هستید. خود را در تله گذشته نیندازید.

بدانید چه می‌خواهید و آن را بدست آورید. برای به حقیقت پیوستن رویایتان باید خود را سزاوار آن بدانید.

وقتی موفقیت كسب می‌كنید به خود پاداش بدهید. هیچ كس دیگری این كار را نخواهد كرد! هیچ كاری از این آسانتر نمی‌شود وقتی كه شما برای كمك به خود وقت می‌گذارید.

صحبت كنید. اغلب اوقات در مورد یك موقعیت یا یك شخص دچار توهماتی می‌شویم كه درست نیستند اگر شك و تردیدو سؤالی برای شما پیش بیاید و آنرا رفع نكنید این شك و تردید روی رفتار شما تأثیر منفی می‌گذارد.

مغلوب نشوید! چیز دیگری را انتخاب كنید. شما كه با یك تجربه ناموفق مغلوب نمی‌شوید؟ آیاهیچ كس قبل از موفقیت شكست نخورده است؟ تنها چیزی كه احتیاج دارید یك راه متفاوت است.

هیپنوتیزم و اعتماد به نفس

با وجود موارد فوق ، در اغلب موارد افراد بدون کمک تخصصی به تنهایی قادر به افزایش اعتماد به نفس خود نیستند خصوصا زمانی که آسیب پذیری اعتماد به نفس زیاد باشد.طبق تحقیقات بیشترین میزان استفاده از هیپنوز در رابطه با اعتماد به نفس بوده است.علاوه بر استفاده از روشهای معمول رواندرمانی مثل شناخت درمانی،برای اصلاح خود تصویری مثبت هیچ تکنیکی موثرتر از هیپنوتیزم نیست.خود تصویری یا خودپنداره در طی زمان خصوصا تجارب دوران کودکی شکل میگیرد و نسبت به تغییر بسیار مقاوم است.برای مثال در اثر القائات منفی توسط والدین یا دیگران که تو خنگ ،زشت و بد ترکیب هستی و القائاتی مشابه آن خود پنداره شما همینگونه شکل میگیرد.بی توجهی به نیازهای عاطفی کودک،عدم تحسین کودک توسط والدین،تحقیر شدن و مورد تمسخر قرار گرفتن کودک در خانه و مدرسه و جاهای دیگر از علل شکل گیری ضعف عزت نفس و اعتماد به نفس است و موجب شکل گیری حس حقارت و خود کم بینی در فرد میشود.خود پنداره به سادگی تغییر نمی کند بلکه باید با تکنیکهای مختلف رواندرمانی به اضافه هیپنوتیزم مورد درمان قرار گیرد.
منبع :http://hypnotherapy.mihanblog.com/

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *