جلسه ششم: تکنیک شفای کودک درون

به دوره اموزشی تحول و پیشرفت زندگی( تجسم خلاق) خوش امدید

ششمین جلسه ای که شما در طی کیند تکنیک شفای کودک درون می باشد

?شفای کودک درون?

توقع و انتظار ما در به وجود آمدن نتايج نقش دارد. بنا بر اين، انتظارات و باورهاي ما در اتفاقات بيرون نقش زيادي دارد.
برخي به انسان مي‌آموزند كه عشق به خود، به خودخواهي منجر مي‌شود. ولي ما بدون عشق به خود از اعتماد به نفس و عزت نفس پاييني برخوردار خواهيم شد. بنا بر اين، از اين كه خطاي ديگران را به آن‌ها گوشزد كنيم خودمان يا ديگران چه سودي خواهيم برد؟
ترس هم مانند احساس گناه فلج كننده است. ترس واقعي در زندگي لازم‌ است. كودك بايد بياموزد كه رانندگي در اتوبان، دريا، سگ‌ وحشي و … خطرناكند. ترس موجب مي‌شود كه كودك در برابر خطر ايمن شوند. پدر و مادر مي‌توانند با عمل خود، و نه با حرف، به بچه‌ها نشان دهند كه زندگي، سراسر، ترس نيست و به ترس از سوسك، مارمولك، امتحان، تجربه‌هاي جديد و چيزهايي از اين قبيل كه فقط توهمات ما هستند و غيرواقعي، نيازي نيست. روزانه، حوادث رانندگي، شنا در دريا و … جان انسان‌هاي بسياري را مي‌گيرد. پدر و مادرها در مورد اين مسايل با فرزندانشان صحبت نمي‌كنند.

?كودك از دست رفته درون?
هرگونه كه پدر و مادر عمل كرده‌اند و به ما آموخته‌اند، ما آن گونه ياد گرفته‌ايم و در زندگي آن گونه عمل ‌كرده‌ايم. پدر و مادر ما موجب شده‌اند كودكي ما شكل گيرد و تصوير از برخورد و نوع زندگي در ما به وجود آيد. ما هم همان گونه با فرزندان خود عمل مي‌كنيم. به قول لوئيز هي ما قربانيان قربانيان هستيم. اگر پدر و مادرمان ما را بد تربيت كرده‌ يا با ترس و نگراني بزرگ كرده‌اند، تقصيري ندارند. شايد والدينشان آن‌ها را آن گونه بزرگ كرده بودند و آن‌ها براي بزرگ كردن و تربيت ما روش بهتري سراغ نداشته‌اند. ما هم فرزندان خود را اين گونه بزرگ و تربيت مي‌كنيم و اين زنجيره ناقص نسل به نسل منتقل مي‌شود.
نوع تربيتي كه در كودكي داشته‌ايم، موجب مي‌شود كه همه ما يك كودك از دست رفته دروني داشته باشيم كه خشمگين، ترسيده، ناشاد، فراموش شده است و به دنبال عشق و توجه مي‌گردد. چنان‌چه شما از آن دسته افراد هستيد كه نمي‌توانيد با فرزندان خود ارتباط صحيح برقرار كنيد، اين كودك آزرده است و مشكل دارد و بهتر است قبل از هر اقدام جديدي ابتدا اين كودك درون را شفا داد و از بند گذشته ناقص رهايش كرد.
شفاي كودك درون به ما كمك مي‌كند كه در زندگي كنوني با نزديكان و همكاران و دوستانمان ارتباط مؤثرتر و بهتري داشته باشيم. آن كودك چيزي را در سنين كودكي خواسته كه هنوز نتوانسته است به دست آورد و هم اكنون تمام زندگي و تلاشش را بر اين گذاشته است تا آن را كسب كند. او سعي مي‌كند عقدهاي كودكي را پياده كند. زندگي او ادامه زندگي كودكي است.
تكنيك دوست داشتن بدن كمك مي‌كند تا اين كودك درون شفا پيدا كند.

این تکنیک یکی از تکنیک های “دوره تحول و پیشرفت زندگی” می باشد.
جهت استفاده از مزایای این تکنیک می توانید از طریق زیر با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *