اختلالات قابل درمان با هيپنوتيزم

اختلالات قابل درمان با هيپنوتيزم
 
 
 
ابتداء ریشه های  اختلالات روانی:
 
به اعتقاد من که براساس تجربیات درمانی ام حاصل شده ریشه بسیاری از مشکلات روانی را می توان براساس عوامل زیر و  به ترتیب اثر گذاری و ارزشمندی نام برد.

 

اختلالات قابل درمان با هيپنوتيزم
البته این عوامل با یکدیگر تعامل دارند و با توجه به شخصیت افراد دخالت بعضی از عوامل نسبت بعضی دیگر بیشتر می باشد. این عوامل عبارتند از:
1- عدم اعتماد به نفس و ترس از ابراز وجود
2- وقایع تلخ زندگی
3- طرز نگرش و عقاید
4- ژنتیک
5- انتقال دهند های شیمیایی و هرمونی
عدم اعتماد به نفس و ترس از ابراز وجود:
 
بسیاری از مردم به راحتی قادر به ابراز وجود و احقاق حق خود در ارتباط با دیگران نیستند . ریشه این مشکل بیشتر  به تربیت دوران کودکی و یا تجربیات تلخی که در روابط با دیگران حاصل می شود برمی گردد . چنین افرادی را می توان دارای عدم اعتماد به نفس و یا خجالتی بودن و یا کسانی در روابط اجتماعی دچار ترس و اضطراب هستند دانست .ارتباط این ویژیگی شخصیتی و اختلالات روانی در این است که چون این افراد قادر به ابراز احساسات و هیجانات خود به طرز منطقی و معقول نیستند این هیجانات و احساسات را سرکوب نموده و در نتیجه دچار اختلالات روانی گوناگون که در ذیل مشاهده می نمایید می شوند. به اعتقاد و طبق تجربیات بالینی من عامل عدم اعتماد به نفس و خجالتی بودن بزرگترین عامل اختلالات روانی در حال حاضر می باشد.
 
 
عامل اعتماد به نفس یکی از بزرگترین عوامل پیشرفت انسان در زندگی اش می باشد ، و کسانی که فاقد آن هستند طبیعتا بسیاری از چیزهای را که دوست دارند داشته باشد از آن محروم می گردند.
 
 
 
وقایع تلخ زندگی:
 
وقایع تلخ زندگی یا اتفاقات ناگوار و ناراحت کننده دومین عامل ایجاد افسردگی و اختلالات عاطفی و روانی می باشد. از جمله وقایع تلخ زندگی که باعث افسردگی ، وسواس ، تیک های عصبی ، لکنت زبان ، اختلالات جنسی و بسیاری از اختلالات دیگر که در جاهای مختلف این سایت ذکر شده را می توان چنین نام برد: شکست عاطفی ، طلاق ،مورد تجاوز واقع شدن ، تنبیهات شدید ، شکست مالی ، از کار بیکار شدن ، تصادف ، از دست دادن عزیزان ، بیماریهای لاالعاج ، جراحی ، وقایع طبیعی مثل سیل ، زلزله ، طوفان …. و بسیاری از موارد مشابه هر چند ساده و ناچیز که می تواند برای بعضی از افراد ترومای(ضایعه) سنگینی محسوب شود ، که می توان آنها را تحت عنوان
 
 
PTSD (post-traumatic stress disorder) نام گذاشت. در این اختلال فرد پس از تجربه یک حادثه دردناک یک اختلال رفتاری و یا روانی را از خود بروز می دهد مثلا پس از یک حادثه خاصی مانند شاهد انفجار بمب بودن دچار لکنت زبان و یا تیک های عصبی و…. می شود.
طرز نگرش و عقاید:
 
 
قالبهای فکری و نگرش افراد در کیفیت هیجانات و احساسات و رفتارهای آنها اثر گذار می باشد. افرادی که دارای قالب های فکری سخت و غیر انعطاف می باشند بسیار شکننده هستند . برای مثال کسی که براین اعتقاد است چون برای دوستش  کار خاصی را انجام داده او هم حتما باید این کمک او را جبران کند و اگر جبران نکند از او دلگیر می شود به عبارتی خشمگین ، عصبانی ، افسرده و… می شود . در نتیجه وقتی که این فرد با دوستش روبرو  می شود با او سلام وعلیک نمی کند. در صورتی که نگرش درست این است که ما چنین تجزیه و تحلیل کنیم : شاید دوستم فرصت نکرده ، شاید هم یادش رفته ، شاید هم او از چیز دیگری دلگیر باشد و یا … .
 
بنابراین نگرشها و عقاید ما تعیین کننده کیفیت احساسات ، هیجانات  و رفتارهای ماهستند.
 
 
 
ژنتیک:
 
یکی دیگر از عوامل اختلالات روانی عامل توارث می باشد . یعنی اختلالاتی که ریشه در مسائل ژنتیکی دارند که از والدین به نسل بعد منتقل می شود .
 
با این حال عامل ژنتیک اگر کاملا محرز نباشد نمی تواند در رفتار و حالات روانی فرد خودش را نشان دهد. مگر آن که فشار عوامل محیطی و شخصیتی زیاد گردد در نتیجه اختلال ژنتیکی مثلا افسردگی ویا وسواس بروز کند.
 
انتقال دهند های شیمیایی و هرمونی:
 
یکی دیگر از عوامل اختلالات روانی کارکرد سیستم عصبی و انتقال دهنده های شیمیایی مغز و همچنین عملکرد غدد هرمونی می باشد که کاهش و یا افزایش بعضی از این انتقال دهنده های عصبی و هرمونی باعث نوسانات حالات روحی و روانی فرد می شود .
 
اختلالات ذکر شده در زیر نمونه ای از اختلالات عاطفی – روانی و جسمانی است که بوسیله هیپنوتیزم درمانی و روان درمانی قابل درمان می باشند .
که مهمترين آنها عبارتند از:
1- افسردگی
9- خجالت
2- پرخاشگری
10- ترس های اجتماعی
3- وسواس
11- تيک های عصبی
4- اضطراب و دلشوره
12- لکنت زبان
5- اختلال حمله هراسی
 
13- دردهای جسمانی
 
6- ترس ها و فوبی های مزمن
14- کنترل اشتها
7- اعتياد و وابستگی های  مضر روا نی
15- و غیره
8- اختلالات جنسی و انحرافات جنسی 
همچنین کاربرد هیپنوتیزم در موارد زیر می باشد : 
 
1- هيپنوتيزم و اعتماد به نفس
 
2- هيپنوتيزم و تقويت اراده
 
3- هيپنوتيزم و پيشرفت تحصيلی
 
4- هيپنوتيزم و عملکرد ورزشی
 
 
 
 
 

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

3 دیدگاه

    1. درود بر شما 

       ما در مرکز تجسم خلاق سی دی های خود هیپنوتیزم فوری را اماده کرده ایم 

       این سی دی ها می تواند تا حدود کار هیپنوتراپی را انجام دهید

      موفق باشید

  1. سلام وخسته نباشید خانواده ای فوق العاده سختگیر دارم 21ساله هستم و خیلی اذیت میشم حتی اجازه بیرون رفتم با دوستای خودمم ندارم ومانع پیشرفت من هستند البته پدرم خیلی عصبی ومصتبد هست و فوق العده افکار منفی تو ذهنشه وکج خیاله همیشه حسرت همه جور استقلالو میخورم میخواسم بدونم با هیپنوتیزم کردن پدر ومادرم میتونم از سختگیریشون کم کنم تا پیشرفت کنم ومستقل شم ممنون میشم زودتر جواب بدید 

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *