اعتماد به نفس

اعتماد به نفس
 
اکثر ما انسان‌ها از مشکل عدم اعتماد به نفس رنج می‌بریم. می‌توان گفت که برخی افراد در یک زمینه و برخی در چند و یا در تمامی زمینه‌های رفتاری یا واکنشی خود، دچار این مشکل هستند. بهتر است بدانیم کهاعتماد به نفس پایین بودن اعتماد به نفس مربوط به تصاویر ذهنی اشتباهی است که ما هر روزه در آرشیو ذهن خود جمع می‌کنیم؛

مثلاً یک خانم که در شرکت خودش مدیر توانایی است، از یک سوسک کوچک می‌ترسد. در حالی‌که ممکن است همهٔ کارمندان این خانم در مقابل او دست و پایشان را گم کنند! و یا یک آقا که از موقعیت شغلی پر مسئولیت و مهمی برخوردار است و حتی تصمیمات او رقم زنندهٔ بخشی از سیاست‌های یک شهر و یا یک کشور است، از تاریکی می‌ترسد. در حالی‌که ما می‌بینیم دختر بچه‌ای ۴ ساله‌ای در حال بازی کردن با سوسکی است که با زحمت آن را به دام انداخته و یا پسر بچه‌ای که از سرِ شیطنت خود را در تاریکی کمدی پنهان می‌کند تا دیگران به دنبال وی بگردند و حسابی سرِکار باشند! 
حال شما قضاوت کنید، آیا واقعاً عجیب نیست که این ترس‌ها چقدر عمیق در زندگی ما ریشه دوانده است؟ و مطمئن باشید که تقریباً همهٔ ترس‌های ما به خاطر انواع تصاویر نادرست ذهنی است که ما داریم.
 
 
 
 
تصاویر نادرست ذهنی ما دارای کیفیت‌های سه بعدی، رنگی، بزرگ، حرکت‌دار، صدا دار، تصاویری دارای رنگ‌های تیره، فاصله نزدیک و حالتی جدی هستند. کافیست اندکی به تصاویر ذهنی که با آن‌ها مشکل دارید توجه کنید. آیا دارای فاکتورهای ذکر شده نمی‌باشند؟ 
اکنون فقط کافی است که همهٔ این کیفیت‌ها در ذهن ما به عکس خود بدل شوند، تا ما براحتی بتوانیم ترس‌هایمان را کنار بگذاریم. تصویر ذهنی اشتباه باعث پایین بودن سطح انرژی و در اغلب مواقع سبب انتخاب‌های اشتباه در زندگی ما می‌شود و معمولاً زندگی موفقی پیامد این نوع باور‌ها و ترس‌ها نخواهد بود. هر چقدر که شدت این تصاویر اشتباه و نادرست در زندگی ما بیشتر باشد، این زندگی قطعاً همراه با استرس، ناکامی‌های مختلف، ترس و بیماری‌های گوناگون خواهد بود. 
ما توسط تکنیک‌های تصویر سازی سالم ذهنی، بسیاری از ترس‌های شما را تنها در یک جلسه از بین می‌بریم. 

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *