برای همه چیز شکرگزار خداوند باش

برای همه چیز شکرگزار خداوند باش

«شکرگزاری واکسن، پادزهر و ضدعفونی‌کننده است.»

جان هنری جوئیت (1923-1864) … مبلّغ کلیسای پِرسبیتری و نویسنده

وقتی در روز اتفاقی خوب برایت می‌افتد، خدا را شکرگزاری کن. مهم نیست تا چه حد جزيی باشد . در هر حال، خدا را شکرگزاری کن. هر وقت جای پارکی خوب پیدا کردی، آواز مورد علاقه‌ات را از رادیو شنیدی ، به سر چهار راه که رسیدی چراغ سبز شد و جایی خالی در اتوبوس یا قطار پیدا کردی، شکرگزار خداوند  باش . همه‌ی این‌ها رویدادهای خوبی هستند که از زندگی دریافت می‌کنی.

 

بابت حواس پنجگانه‌ات شکرگزار خداوند  باش ؛ چشمانت که بینا هستند، گوش‌هایت که می‌شنوند، زبانت که می‌چشد، بینی‌ات که استشمام می‌کند و پوستت که با آن احساس می‌کنی . بابت پاهایی که با آن راه می‌روی، دست‌هایت که تقریباً با آن هر کاری را انجام می‌دهی، صدایت که با آن می‌توانی خودت را بیان کنی و با دیگران هم ارتباط برقرار کنی، شکرگزار خداوند  باش .

بابت سیستم ایمنی فوق‌العاده‌ای که بدنت را سالم می‌کند و شفا می‌بخشد و بابت همه‌ي اندام‌های بدنت که جسم تو را بی‌عیب و نقص می‌کند تا بتوانی زنده بمانی، شکرگزار خداوند  باش  . بابت ذهن عظیم و خارق‌العاده‌ات که هیچ کامپیوتری در جهان نمی‌تواند همسان آن باشد، شکرگزار خداوند  باش . کل بدن تو، عظیم‌ترین لابراتوار موجود در کره‌ی خاکی است و هیچ چیزی در جهان وجود ندارد که از لحاظ بزرگی حتی یک ذره هم مشابه آن باشد! تو به راستی یک معجزه هستی! پس شکرگزار خداوند  باش .

بابت خانه، خانواده، دوستان و شغلت، خدا را شکر کن. بابت خورشید، آبی که می‌نوشی، غذایی که می‌خوری، هوایی که تنفس می‌کنی و بدون هیچ کدام از آن‌ها زنده نبودی، شکرگزار خداوند  باش .

بابت درختان، حیوانات، اقیانوس‌ها، پرندگان، گل‌ها، گیاهان، آسمان آبی، باران، ستارگان، ماه و سیاره‌ی زیبای ما، خدا را شکر کن.

بابت وسایل حمل و نقلی که هر روز از آن استفاده می‌کنی، همه‌ي شرکت‌هایی که خدمات عمده را برایت فراهم می‌کنند تا بتوانی زندگی راحتی داشته باشی، خدا را شکر کن .

انسان‌های زیادی هستند که زحمت می‌کشند تا بتوانی شیر آب را باز کنی و آب تازه‌ای بنوشی. افراد زیادی زحمت می‌کشند تا با زدن یک ضربه به کلید، چراغ را روشن کنی و برق داشته باشی. به تلاش انسان‌ها فکر کن که هر روز و هر سال عده‌ی زیادی مانند برده زحمت می‌کشند تا در سراسر سیاره‌‌ی ما زمین، خطوط آهن راه ‌اندازي شود و تقریباً تصور این امر غیرممکن است که چه تعداد زیادی از مردم کار سخت و طاقت‌فرسای جاده‌سازی را انجام دادند تا شبکه‌ای ارتباطی برای جهانیان تشکیل شود و ما در این شبکه‌ی ارتباطی به رانندگی بپردازیم.

منبع " کتاب قدرت با ترجمه استاد آرام "

انتشارات موسسه تجسم خلاق

www.aram24.ir

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

یک دیدگاه

  1. سپاس فراوان از جناب آقاي دكتر آرام و شكر خداوند مهربان كه فرصت مطالعه مطالب اين سايت براي من مهيا شد. چند روز ديگه جلسه سخنراني دارم در مورد مقام رضا و شكرگزاري در عرفان حافظ و به دنبال مطالب روانشناسي براي توسعه بحث بودم كه اين سايت و پيدا كردم و لذت فراوان بردم. (شكر خدا كه هرچه طلب كردم از خدا بر منتهاي همت خود كامران شدم). بسيار شيرين,مختصر و مفيد.
    پاينده باشيد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *