خواص آب میوه ها

خواص آب میوه ها
آب کرفس را فراموش نکنید
تحقيقات نشان مي‌دهد كه كرفس حاوي مقادير قابل توجهي آنتي‌اكسيدانت است كه از تخريب سلولي جلوگيري مي‌كند.

گزارش‌ها حاكي از آن است که کرفس با تاثیر فوق العاده خود می‌تواند بر مغز تاثیر گذاشته و سیستم ایمنی بدن را تقویت كند. به این ترتیب تورم و درد در نواحی مختلف بدن که ناشي از عملکرد ناموفق سیستم دفاعی است کاهش می یابد و بیماری‌هایی مانند نقرس و تورم‌های مفصلی نیز خفیف‌تر می‌شوند.

در ضمن کرفس با دارا بودن مقادیر فراوانی از ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی و دفاع بدن در مقابل بیماری‌های کمک می‌کند.

یکی از درمان‌های قدیمی برای درمان و کنترل فشار خون بالا، نوشیدن آب کرفس بوده که اخیرا تاثیر این ماده در جلوگیری از افزایش فشار خون که عامل حملات قلبی و مغزی و حتی نارسایی‌های کلیوی است ثابت شده است.
خرمالو، فشار خون را كاهش مي‌دهد
اگر دچار چربي و فشارخون بالا هستيد از خوردن خرمالو غافل نشويد.
اين ميوه پاييزي با طعم گسش حاوي مقادير قابل توجهي پتاسيم و منيزيم است كه به کاهش چربي و فشار خون كمك مي‌كند.

از سويي ديگر وجود مقدار زيادي فيبر، آنتي‌اکسيدانت و ويتامين C،‌ خرمالو را در فهرست ميوه‌هاي ضد سرطان جاي داده است.

اين در حالي است كه هر ۱۰۰ گرم خرمالو، ۸۰ کيلو کالري انرژي،‌ ۱۹ گرم قند و ۷۹ گرم آب دارد.

هرچند برخي از افراد هنگام خوردن خرمالو پوست آن را جدا مي‌كنند، كارشناسان توصيه مي‌كنند كه اين ميوه به همراه پوستش مصرف شود زيرا بسياري از خواص خرمالو در پوست آن است. البته بيماران ديابتي بايد در مورد مصرف خرمالو با پزشك خود مشورت كنند.ت.
آب هویج را حتما با تفاله آن بخورید
طبق بررسی های انجام شده فیبر موجود در هویج موجب از بین رفتن چربی های اضافی بدن می شود. مطابق با بررسی های انجام شده توسط کارشناسان تغذیه هویج دارای کالری پایین و آب هویج دارای کالری بالا می باشد؛ بنابراین هویج به احساس سیری در فرد کمک می کند. همچنین بتاکاروتن موجود در هویج ضد سرطان است و مصرف روزانه آن ضمن تقویت قوای ایمنی بدن ضریب ابتلا به سرطان را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.
از سوی دیگر تحقیقات نشان می دهد که هویج در کاهش چربی و کلسترول خون نیز موثر است و به همین دلیلاز ابتلا به بیماری های قلبی نیز جلوگیری می کند.

نکته حائز اهمیت این است که بیشترین خواص هویج در پوست آن است و نباید پوست آن را کند. همچنین تاثیر مثبت خوردن هویج بر عملکرد مغز در دوران پیری نیز اثبات شده است.

به گزارش فکس نیوز، پژوهشگران دریافته اند بتا کاروتن موجود در هویج، حافظه را در دوران پیری تقویت می کند به گونه ای که مصرف یک روز در میان ۵۰ گرم بتاکاروتن به مدت ۱۵ سال موجب افزایش قدرت حافظه و تاخیر در زوال عقل می شود. ضمنا بتاکاروتن موجب از بین رفتن استرس اکسید کننده ها می شود که با پیر شدن انسان به سلول های مغزی آسیب می زند.
منبع:وبلاگ تخصصی آبمیوه گیری

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *