رشد بيشترگياهان در معرض آهنربا

رشد بيشترگياهان در معرض آهنربا

اگر دانه گياهي را به مدت كوتاهي در معرض ميدان مغناطيسي قرار دهيم، سرعت جوانه زني و رشد آن بيشتر مي‌شود. در مقايسه با گياهاني كه از دانه‌هاي به عمل نيامده (دانه‌هايي كه در معرض ميدان مغناطيسي قرار نگرفته اند) رشد كرده‌اند، اين گياهان ريشه‌هاي عميق‌تر و رشد بيشتري دارند. اخيراً محققان به اين نتيجه رسيدند، زماني كه آب آبياري مغناطيسي مي‌شود، در مقايسه با زماني كه از آب معمولي استفاده مي‌شود، گياهان سريع‌تر رشد مي‌كنند و محصول بيشتري مي‌دهند.

بعضي از دانشمندان كشف كردند، زماني كه آب با قطب شمال مغناطيسي مي‌شود، گياهان بلند و باريك مي‌شوند؛ در حالي كه اگر آب با قطب جنوب مغناطيسي شود، كوتاه قامت و ستبر مي‌شوند و همچنين اگر درخت موز با آب مغناطيسي شده توسط قطب جنوب آبياري شود، موزهاي بزرگتر و شيرين‌تري به دست مي‌آيند. بر اساس اين نتايج، كشاورزان روسي توانستند سيب زميني و بادنجان‌هاي بسيار بزرگي توليد كنند كه حتي اندازه آنها به اندازه خربزه مي‌رسند. حتي با وجود پيشرفته‌ترين تكنولوژي‌هاي كشاورزي، تاكنون چنين امري ميسر نبوده است. از طرف ديگر مشخص شد كه گياهان آبياري شده توسط آب مغناطيسي شده 20 تا 40 درصد سريع‌تر از گياهان آبياري شده توسط آب عمل نيامده (مغناطيسي نشده) رشد مي‌كنند.
نتايج جالب توجه ديگري در مورد اثر آهن‌رباها روي ميوه‌ها و سبزيجات نرسيده مثل سيب زميني به دست آمد. آزمايش نشان مي‌دهد كه ميوه‌ها و سبزيجات در ميدان مغناطيسي سريع‌تر مي‌رسند. به نظر مي‌رسد، دليل آن اين باشد كه آهن‌رباها تأثير مثبتي روي فعاليت آنزيمي ميوه‌ها و سبزيجات دارند؛ به طور مشابه، غذا، گوشت، ماهي و ساير خوردني‌هاي پخته شده زماني كه در معرض ميدان مغناطيسي قطب شمال قرار مي‌گيرند، نسبت به حالتي كه در معرض ميدان مغناطيسي قطب جنوب قرار مي‌گيرند، طول عمر بيشتري دارند و بهتر كيفيت خود را حفظ مي‌كنند. اين يافته به وضوح نشان مي‌دهد، قطب شمال رشد باكتري‌ها كه عامل اصلي گنديدگي و تخمير مي‌باشند را كند مي‌كند؛ در حالي كه قطب جنوب فعاليت باكتري‌ها را بيشتر مي‌كند و بنابراين ميزان تخمير افزايش مي‌يابد. آزمايش ديگري در اين زمينه به عمل آمده است. در اين آزمايش آب شير معمولي داخل يك بطري شيشه‌اي ريخته شد و در ميدان مغناطيسي 1000 گوسي قرار گرفت. آب به مدت 24 ساعت كيفيت خود را حفظ كرد. حداقل به مدت يك شب هيچگونه رشد كپك يا قارچ در آن مشاهده نشد؛ از طرف ديگر، زماني كه آب شير معمولي داخل بطري ريخته شد و در شرايط عادي و دماي معمولي اتاق قرار گرفت، در همان 2 تا 3 روز اول شروع به كپك زدن كرد. اين مسئله ثابت مي‌كند كه آب مغناطيس شده داراي ويژگي باكتري كشي است و مي‌تواند رشد باكتري‌ها را كاهش دهد.
منبع :اسرار ذهن

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *