روزه ی طبی ویا امساک کامل

روزه ی طبی ویا امساک کامل

روزه ی اختیاری است که به عنوان یک روش درمانی قطعی برای ریشه کن کردن طبیعی و به یکباره ی تمام بیماریها وحتی بیماریهای صعبالعلاج مورد توجه و تحقیق قرار گرفته . که بیمار در طی این دوره ی 40 روزه از خوردن هر نوع غذایی امساک کرده و فقط آب می نوشد.

حقایق علمی

در تحقیقات عملی انجام شده بر روی فرایند روزه طبی حقایقی شگرف از ماهیت و ریشه بیماریها و همچنین توانمندی

انسان در باز یابی سلامتی کامل جسمی عقلی خود به کمک روزه طبی و بدون دخالت هر دارو و درمان خاصی اشکار شده است.

محققتان دریافتند که بیماریها فقط یک منشا دارند آنهم غذاست.که با قطع کامل غذا در مدتی معین بیماریها عمیقا ریشه کن میشوند .سوالی که مطرح میشود اینستکه چگونه ممکن است غذایی را که عامل سلامتی و زندگی میدانستیم عامل بیماری شده باشد؟ محققان روزه طبی دریافتند غذایی که وارد دستگاه گوارش میشود و هضم میشود بطور کامل به مصرف بدن نمیرسد بلکه بخشی از آن به صورت ذخایری در زیر پوست بدن ویا اطراف اندامهای حساس و مهمی چون قلب کبد ریه و…قرار میگیرد.این ذخایر پس از مدتی به صورت عفونتهایی درامده محیطی مساعد رشد میکروبها شده تولید بیماریهای مختلف میکنند که با امساک از خوردن طی چهل روز بدن انسان فرصت پیدا میکند با سوزاندن این ذخایر برای انرژی لازم خود ریشه ی اصلی بیماریها را از بین ببرد.

حقیقت کشف شده ی دیگر در این روزه درمانی اینستکه جسم دو راه برای خروج مواد زائد و بیماریزا از خود دارد یک راه همان راهی است که همه میشناسیم و همان دستگاه گوارش است که نقطه ی شروع آن دهان و نقطه ی پایانی روده ی بزرگ است .اما راه دوم دقیقا عکس این مسیر است یعنی نقطه ی شروع آن ذخایر انباشته در نقاط مختلف بدن و نقطه ی پایان و خروج مواد زائد حاصل از سوختن ذخایر زبان است.

در دوره ی روزه ی طبی دستگاه گوارش که وظیفه ی هضم و جذب غذا را به عهده داشته تبدیل به دستگاه نظافت کننده ی بدن از ذخایر بیماریزا میشود.

از همان روز اول امساک بدن پاکسازی خود را شروع میکند که با رسیدن سموم حاصل از سوختن مواد زائد بدن به زبان اعصاب چشایی زبان مسموم شده در نتیجه میل به غذا از بین میرود.

در روایات و احادیث بزرگان ادیان هم به اهمیت روزه داری و ارتباط بین غذا وبیماری اشاره کرده اند با تحقیقات علمی و عملی انجام شده در فرایند روزه ی طبی و بررسی آثار این امساک در سلامت و احیای جسم و عقل بیشتر به اهمیت آن پی میبریم. پیغمبر گرامی اسلام در حدیثی فرمودند :” معده خانه ی تمام بیماریها و امساک بالاترین درمان است.”

و در روایتی از امام کاظم آمده :”امساک سرآغاز تمام داروها و معده خانه ی تمام دردهاست.”

حدیث معروفی در سفینته البحار :”روزه بگیرید تا سالم بمانید”

موانع و هشدارها

توصیه میشود این روزه به اختیار خود بیمار گرفته شود تا امساک آسان و قابل تحمل باشد .برای رسیدن به آمادگی کامل برای گرفتن این روزه میتوان چند دوره ی کوتاه دو سه پیج یا هفت روزه امساک کرد که تمرین موثری برای گرقتن روزه ی کامل خواهد بود .همچنین بهتر است به تنهایی روزه کامل نگیرید و حتما از کسانیکه آگاهی کافی از فرایند روزه ی کامل را دارند

مشورت و کمک بگیرید.

موانع امساک کامل شامل افرادی میشود که بیماریهای اعصاب لاغری و کم خونی دارند.افراد عصبی به دلیل کهنه بودن عوامل بیماریزا باید رنج بیشتری را تحمل کنند که مستلزم مراقبتهای بیشتری هستند. افراد لاغر بدلیل کاهش وزن در این دوره با اعتراض اطرافیان روبرو هستند که باید صبور و مقاوم باشند.افراد کم خون که ضعف عمومی بدن هم دارند باید بر طبق ثبات داخلی بدن و توانایی خود مدت دوره را تنظیم کنند.یگانه مقیاس مدت امساک شعور ذاتی و قدرت انجام کارهای روزانه است.

روزه به هر مدت هم که باشد سه پنج یا هفت روزه تاثیر درمانی و دفع بیماری را دارد اما روزه ی کامل چهل روزه یک درمان کامل و یکباره ی تمام بیماریهاست.

احساس گرسنگی فقط روز اول احساس میشود و پس از آن آثار سفیدی بر زبان پدیدار گشته و میل به غذا از بین میرود.درجه حرارت بدن نیم تا یک ونیم درجه تغییر کرده و تا پایان دوره ثابت میماند.
منبع :greengold

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

یک دیدگاه

  1. سلام جناب آقای دکتر آرام

    مطالبی که در باره امساک درمانی نوشته اید را بنده ۱۰ سال قبل در سایت بنیانگذار امساک درمانی اقای حسن جلالیان خوانده ام که این آقا در سال ۸۱ یعنی ۱۷ سال قبل از اقای خامنه ای اجازه نامه هم گرفته اند که در سایتشان وجود دارد بنام شفاگر به ادرس
    http://www.shafagar.com
    بنابراین مطلب جدیدی را ارائه نکرده اید ۰

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *