طب سوزنی و عنبیه چشم

طب سوزنی و عنبیه چشم
در دنیای باستان، چشم را دروازه‌ی روح می‌دانستند، چرا که مثل یک پنجره رو به اسرار بدن باز می‌شود و از طریق آن می‌توان سلامتی و بیماری بدن را بررسی کرد. پایه‌گذار این علم جانسون آمریکایی است.
تمام اطلاعات شخصی ما از قبیل قوت و ضعف، واکنش‌های داخلی بدن، زمان شروع یا پیشرفت بیماری و بیماری‌های پنهان را که مدت‌ها بعد در بدن بروز می‌کند از طریق چشم قابل پیش‌بینی است.

با بررسی چشم، می‌توان به علت بیماری پی برد و وقتی علت پیدا شد درمان حتمی است. وقتی علایم بیماری در بدن بروز می‌کند، ما تازه از بیماری خود مطلع می‌شویم و به پزشک مراجعه می‌کنیم، در حالی که ممکن است آخرین مرحله‌‌ی بیماری باشد که درمان در این زمان دشوار، پرهزینه و طولانی است،‌اما با تشخیص زودهنگام از طریق چشم درمان سریع، کم‌هزینه و قطعی خواهد بود.
ساختار عنبیه‌ی چشم هر فرد مانند اثر انگشت مختص همان فرد است، بنابراین چشم را می‌توان نماینده‌ی حالات شخصی هر فرد دانست و با بررسی عنبیه نوع تغذیه‌ی هر فرد را مناسب سلامت او تعیین کرد.
هم‌چنین از طریق عنبیه می‌توان افرادی را که ریسک‌ ابتلا به بیماری‌هایی نظیر سکته‌ی مغزی و قلبی، آسم، دیابت، مشکلات گوارشی، تومورهای تخمدان و رحم را شناسایی و نیز عملکرد غدد درون ریز تیروئید، لوزالمعده و هیپوفیز را بررسی کرد تا با ارایه‌ی روش صحیح تغذیه، ورزش و داروی گیاهی مناسب از بروز بیماری‌هایی جلوگیری شود.
به عبارتی دیگر بیمار‌ی‌هایی که هنوز شکل نگرفته و از نظر پاراکلیتیک قابل تشخیص نیستند، از طریق چشم تشخیص داده می‌شوند. از مزیت‌ دیگر عنبیه‌شناسی تشخیص بارداری در زنان و شناسایی ارگان‌هایی است که به طور مادرزادی دچار ضعف بوده و مستعد بیماری هستند.
طب سوزنی
طب سوزنی
طب سوزنی شاخه‌یی از طب سنتی چین یا «TCM» است که چند هزار سال قدمت دارد و در گروه بندی طب تکمیلی قرار می‌گیرد. طب سوزنی از طریق وارد کردن سوزن‌های نازک مخصوص در نقاط مشخصی از بدن، باعث درمان بسیاری از بیماری‌ها می‌شود. در طب سوزنی درمان یعنی تمرکز روی خود بیمار و مجموعه علایم فردی هر شخص که در معاینه به دست می‌آید و معرف وضعیت سلامت اوست.
تمام ارگان‌های بدن از قبیل قلب، کبد، معده، طحال و کلیه با هم در ارتباط و در یک نظم و هماهنگی کامل با هم در تعادل هستند.
اختلال در کار هریک باعث تأثیر در ارگان‌های دیگر شده و بیمار‌ی‌ها بروز می‌کنند. در طب چینی همه چیز بر پایه انرژی شکل می‌گیرد و انرژی حیات یا «Vital force» تمام اندام‌های انسان را تغذیه کرده و فعال می‌سازد. کانال‌های خاصی در بدن وجود دارند که انرژی حیات را به تمام قسمت‌های بدن می‌رسانند. چهارده کانال اصلی در کل بدن وجود دارد که نقاط سوزن خور نیز روی همین کانال‌ها واقع هستند. هرگاه این مسیرهای انرژی به دلیل تغذیه‌ی بد، استرس‌ها و فشارهای روحی عصبی، عدم ورزش و تحریک کافی… مسدود شوند، انرژی در بدن به خوبی گردش نمی‌کند و بدن از تعادل خارج می‌شود. خروج از تعادل یعنی بیماری و حفظ تعادل یعنی سلامتی. بر این اساس است که اگر انرژی به هر قسمت بدن به اندازه‌ی کافی نرسد بیماری آ‌ن‌جا ظاهر می‌شود. با استفاده از طب سوزنی انسداد در کانال‌های انرژی برطرف شده و گردش آن تنظیم شده و هر ارگانی که ضعیف شده تقویت می‌شود تا هرکدام به خوبی کار خود را انجام دهند. در طب چینی سعی بر این است که تمام علایم، نشانه‌ها و مشاهدات به دست آمده از بیمار و بیماری او را در کنار هم قرار داده تا یک تصویر کلی بدست آید و بر اساس آن، روش درمانی خاصی اجرا شود. در طب چینی مشاهده و معاینه اهمیت خاصی دارد و با گرفتن نبض و مشاهده‌ی زبان، حتی بدون انجام آزمایشات کلینیکی می‌توان به تشخیص بیماری رسید.
طب چینی بر این اعتقاد است که روح و بدن در تعامل مداوم با یکدیگرند و تمام حالات روحی انسان بر عملکرد دستگا‌ه‌های بدن تأثیرگذار است و ریشه‌ی بسیاری از بیماری‌ها را در روان انسان می‌داند. طب سوزنی هم زمان با درمان جسمی به درمان روحی و روانی نیز می‌پردازد و بنابراین آرامش اعصاب و اصلاح بدخوابی و بی‌خوابی سریع‌تر از بهبودی جسمی و تسکین درد ظاهر می‌شود. هم‌اکنون در بیشتر کشورهای جهان این طب در کنار طب غربی به درمان بیماران در زمینه‌های مختلف از قبیل ناراحتی‌های اعصاب و روان، ناتوانی‌های جسمی، آسم- آلرژی، میگرن، بیماری‌های کلیه و مجاری ادرار، چاقی و لاغری، بیماری‌های گوارشی، کمردردها و آرتروز، بیماری‌های کبدی کمک می‌کند.
منبع :pezeshkashna

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *