فواید ماساژ ريلكسيشن

فواید ماساژ ريلكسيشن

به دليل افزايش جريان خون و دفع مواد زائد از جمله اسيد لاكتيك حالت نرمی به تمام اعضای بدن شما دست مي دهد .

این ماساژ باعث تحريك شاخه هاي عصبي و در نتيجه آرام سازي سيستم عصبي می شود ، بدين طريق باطری بدن شما مجددا شارژ شده و نگرانی هایتان را برای مدتي بدست فراموشی مي سپارید .

افزايش گردش خون ، موجب گرم شدن و باز و گسترده شدن بافت هاي عضلاني مي گردد و اين عوامل انعطاف بدني را افزايش داده و نتيجه ثانويه ماساژ ، فردي فعال ، شاداب و با اعتماد به نفس را مي سازد .

ماساژ موجب تغذيه سلولي گشته و نيز موجب افزايش رها سازي اندروفين از سيستم عصبي مركزي شده و اين عامل موجب تعديل انتقال پيام درد شده و دردها تسكين مي يابند و با عدم وجود درد هشیاری شما بالا رفته و قدرت تفکر شما را به طرز شگفت انگیزی ارتقا‍ء می دهد .

این نوع ماساژ كه به ” یوگا برای افراد تنبل ” تشبیه شده که در آن تمام عضلات بدن کشیده می شوند و مفاصل نیز باز و بسته می شوند .

با آرام سازي عضلاني و حركت آزاد مفاصل و كاهش درد بدن شما از آن حالت خشکی در آمده و به انعطاف معقولي مي رسند و ” سطح انرژی ” بدن در حال نرمال قرار می گیرد و قابلیت ارتجاعی بدن افزایش پیدا کرده و سلامت تمام نقاط آن تضمین می شود .

اگر شما در محیطی زندگی می کنید که دائما تحت فشار قرار دارید ماساژ ريلكسي بهترین راه برای تمدد اعصاب و بدست آوردن آرامش است .

یک تغییر جزئی در دست ها و پاهای شما می تواند سیستم کل بدن شما را دگرگون سازد .

اگر در دنیای پر سرعت امروزي زندگی می کنید و نمی توانید برای بدن خود آنطور که باید و شاید اهمیت قائل شوید این تنها کاری است که می تواند جوانی و شادابی شما را تضمین کند ..

زماني كه ماهيچه بيش از حد فعاليت دارد تجمع مواد زايد از جمله اسيدلاكتيك مي‌تواند باعث درد، گرفتگي. حتي اسپاسم عضلاني شود . ماساژ بطور عام و ماساژ سوئدي به طور خاص ، گردش خون و جريان لنفاوي را بهبود بخشيده ، مواد غذايي و اكسيژن تازه را به بافت‌هاي مزبور مي‌رساند و به خروج مواد سمي و بهبودي كمك مي‌كند . همچنين عضلات در حال كشش مي‌توانند به رگهاي خوني و اعصاب فشار آوردند و با محدود كردن جريان خون باعث ايجاد درد شوند . با ماساژ منطقه مورد اثر ، به تدريج فشار عضله بر اعصاب درگير كاهش يافته و درد كاهش مي‌يابد . همين مكانيسم در بهبود عضلات آسيب ديده با ماساژ باعث سودمندي آن است . علاوه بر اين ، ماساژ باعث افزايش اندروفين‌ها ( نابود كننده‌هاي درد ) و افزايش ترشح هورمون سروتونين ( تعديل كننده خلق و خوي ) مي‌شود . همچنين ثابت شده كه هورمون استرس ( كورتيزول ) را آزاد مي‌نمايد . به همين دليل ماساژ اغلب به عنوان يك درمان تكميلي براي افرادي كه سيستم ايمني آنها بر اثر استرس تضعيف شده توصيه ميشود .

از جمله مزایای این تمرین ارتقای سطح هوشیاری ، انگیزه ، اعتماد به نفس و تمرکز است .

موارد درماني :

خستگي عمومي – كوفتگي – حساسيت و تحريك پذيري – بي حسي – بي قراري – كسالت صبحگاهي – پريشان خيالي – ترس – اختلالات خواب – عدم اعتماد به نفس – تصلب عمومي بافت ها – سختي عضلات – احساس ضعف در هنگام راه رفتن ، دويدن ، ايستادن ، نشستن – مور مور شدن و خواب رفتگي اندام ها – ورم دست و پا –

منبع :rsy

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *