لذت بردن از عشق

لذت بردن از عشق

«وقتی فردی کاملاً به قلمروی عشق وارد می‌شود، کائنات هر چقدر هم که عیب داشته باشد، در نظرش غنی و زیبا می‌شود- منحصراً شامل فرصت‌هایی برای عشق می‌شود.»

سورن ابی کیرکگارد (1855-1813) … فیلسوف

وظیفه‌ی تو این است که هر روز تا جایی که می‌توانی عشق بورزی . اگر همین امروز بتوانی به همه چیز عشق بورزی، همه چیز را تحسین کنی، به دنبال چیزهایی باشی که دوست داری، عشق آن‌ها را احساس کنی و خود را از چیزهایی که دوست نداری دور کنی، فردای تو از خوشحالی و وفور هر آنچه که دوست داری، سرشار می‌شود.

«عشق شاه‌کلیدی است که تمام دروازه‌های خوشی و سعادت را به روی تو باز می‌کند.» …

الیور وندل هولمز (1894-1809) … رییس دانشکده‌ی پزشکی هاروارد

عشق یعنی هوشیار بودن

برای اینکه نسبت به هر آنچه که در اطرافت وجود دارد احساس عشق کنی، باید هوشیار باشی . تو باید مراقب هر چیزی که دوست داری، در اطرافت باشی . در غیر این صورت، چیزهایی را از دست می‌دهی . تو باید در مشاهده‌ی چیزهایی که دوست داری، هوشیار باشی . باید در شنیدن صداهایی که دوست داری بشنوی، هوشیار باشی . باید در استشمام بوی خوش گل‌هایی که از کنارشان عبور می‌کنی، هوشیار باشی. باید از غذایی که می‌خوری کاملاً آگاه باشی و طعم غنی آن را احساس کنی . اگر وقتی در خیابان قدم می‌زنی فقط به افکار خودت گوش کنی، خیلی چیزها را از دست می‌دهی و این بلایی است که بیشتر اوقات به سر عده‌ی زیادی می‌آید . آن‌ها با گوش دادن به افکار ذهنی‌شان، خود را هیپنوتیزم می‌کنند. آنان به نحوی در خلسه قرار دارند و از هیچ چیز در اطرافشان آگاه نیستند .

 

 

تا به حال پيش آمده همین‌طور که در خیابان قدم می‌زدی، ناگهان با شنیدن صدای دوستت که فریادزنان تو را صدا می‌زند، جاخورده باشی، چون او را ندیده بودی؟ یا چشمت به دوستی بیفتد و یکی دوبار صدایش کنی و او ناگهان با مشاهده‌ی تو جابخورد؟ صدا زدن تو دوستت را هوشیار کرد چون او حواسش نبود که در خیابان راه می‌رود، در خلسه گم شده بود و به افکار خودش گوش می‌داد. تا به حال شده که با خودرو سفر کنی، ناگهان به اطرافت نگاه کنی و متوجه شوی که به مقصد نزدیک شده‌ای اما حواست نبوده است که مسافت زیادی طی کرده‌ای؟ با گوش دادن به افکارت، خود را هیپنوتیزم کرده بودی. تو غرق در خلسه بودی.

خبر خوش این است که هرچه بیشتر عشق از خود ساطع کنی، هوشیارتر و آگاه‌تر می‌شوی؛ حضور ذهنت بیشتر می‌‌‌شود. عشق موجب هوشیاری کامل می‌شود. وقتی آگاهانه تلاش کنی تا هر روز به تمام چیزهایی که در اطرافت قرار دارد و دوستشان داری توجه کنی، هوشیارتر و مواظب‌تر خواهی شد.

منبع " کتاب قدرت با ترجمه استاد آرام "

انتشارات موسسه تجسم خلاق

www.aram24.ir

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در نیروی عشق

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *