مراحل مدیتیشن دوقلب

مراحل مدیتیشن دوقلب

1- تمیز کردن کالبد انرژی به کمک تمرینات فیزیکی :

انجام مدیتیشن موجب افزایش انرژی در بدن میگردد . چنانچه قبل از افزایش این انرژی بدن را از انرژی های راکد و کثیف پاک نکنیم , موجب تجمع انرژی کثیف در بدن میگردد . این عدم تعادل میتواند سرآغاز بیماری یا ناراحتی باشد . از مقدمات بسیار مهم مدیتیشن مهیا کردن شرایط فیزیکی بدن است . بدن ما توده ای از انرژی است . هرگونه ارتباطی با دنیای بیرون , به نوعی توده انرژی بیگانه ای را به آن وارد میکند . بیشتر این انرژی های تازه رسیده انرژی های مطلوب نبوده و باعث انباشتگی کانال های انرژی میگردند . انجام مدیتیشن یعنی گذر کردن خیل عظیمی از انرژی , بدیهی است این خیل عظیم انرژی نیاز به گذرگاهی تمیز و راهی باز دارد تا بتواند به خوبی جریان یافته و مثمر ثمر واقع شود . هنگامی که سیگار میکشیم , میترسیم , حسادت میکنیم و … مسیر جریان این انرژی را در بدن خود تنگ و حتی مسدود میکنیم . لذا انجام مدیتیشن میتواند خطرناک هم باشد و به انباشتگی شدید انرژی در بدن منجر شود . به منظور جلوگیری از چنین خطری و بالاتر رفتن نتیجه کار تمرینات ورزشی خاصی توصیه میشود که بسیار ساده بوده و در هر مکانی قابل انجام هستند.

هدف اصلی تمرینات پاکسازی کانال های انرژی است . تمرینات باعث به دور ریختن انرژی چاکراها و کانال های بدن میگردد و در نتیجه بدن به خوبی میتواند مجددا دریافت انرژی داشته باشد. تمرینات فیزیکی نقشی بیش از این ندارند . هیچگاه ورزش کردن به ما انرژی نمیدهد . دلیل آنگه ما با ورزش کردن احساس سرحالی و قدرت میکنیم آن است که منابع پرانا همیشه در دسترس ما هستند منتهی ما به خاطر تنش ها و عادات فکریمان , بدن را اکنده از انرژی راکد کرده ایم در نتیجه نمیتوانیم به خوبی از منابع انرژی مثل خورشید , زمین و هوا استفاده کنیم . با انجام چند تمرین فیزیکی یا ورزش کردن این کانالها تکانده میشود . سطح انرژی بدن نسبت به محیط پایین تر رفته و بدن قادر به دریافت انرژی تازه میگردد . لذا فرد پس از ورزش کردن احساس سرخوشی و نیرو گرفتن میکند . خداوند مهربان همه چیز را در دستر همه کس رار داده است . این ما هستیم که با رفتار و پندارمان آن ها را از خود دریغ میکنیم.

2- یاری خواستن از انرزی آسمانی:

اگر میخواهید از صندلی استفاده کنید باید پشت خود را کاملا به پشتی صندلی تکیه داد و کف پاها را به زمین گذارید . حالت دیگر نشستن به صورت چهار زانو است حالت نشستن نیمه لوتوس وضعیت مناسبی است . برای نشستن بر روی زمین اگر بدن کمی بالاتر از پاها قرارگیرد بهتر است .

میتوانید برای خود دعا کرده و خواهان برکات الهی برای خود گردید . نمونه ای دعا در زیر آورده شده است . چشمانتان را ببندید و دعای زیر را با تمام وجود تکرار کنید . نوک زبان را به سقف دهان بچسبانید .

(((تقدیم به خداوند متعال . خداوندا به خاطر برکات الهی از تو سپاسگزارم و به خاطر هدایت , یاری , حمایت و شناختی که به من عطا نموده ای سپاسگرارم و به تو ایمان دارم.)))

(((تقدیم به معلمان روحانی ام , به فرشتگان مقدس , یاری رسانندگان روحی , همه معصومین و به همه بزرگان , از شما نیز به خاطر برکاتتان سپاسگزارم و به خاطر هدایت , یاری , حمایت و بصیرتی که به من عطا نموده اید سپاسگزارم و به شما ایمان دارم)))

یاری خواستن از قدرت پروردگار یا راهنمایان بسیار مهم است . هر رهرو واقعی ای معمولا راهنما یا راهنمایان ممعنوی ای دارد که ممکن است خود او نیز از وجود آنها مطلع نباشد . به هر حال دعا برای هدایت , یاری و حمایت رهروان بسیار ضروری است . بدون دعا کردن و طلب کمک و سپاسگزاری از فرشتگان مقدس و راهنمایان روحی و معلمان روحی و کسانی که به طریقی در رساندن این علم به ما کمک کرده اند پرداختن به هرگونه مدیتیشن پیشرفته ای میتواند خطر آفرین باشد.

3- فعال کردن چاکرای قلب با دعا برای تمامی زمین به همراه عشق و مهربانی:

برای چند ثانیه با انگشتانتان روی چاکرای جلویی قلب فشار آورید . با این کار تمرکز روی چاکرای جلویی قلب آسانتر میگردد . برای افزایش تمرکز بهتر است لحظاتی دستانتان بر روی چاکرای قلب باقی بماند .

برای همه زمین با عشق و مهربانی دعا کنید . به هنگام دعا کردن میتوانید کره زمین را در مقیاسی بسیار کوچک در جلویتان تصور کنید .

طلب خیر کردن برای زمین نباید فقط در حد کلام باشد , بلکه باید از اعماق وجودتان زمین را دعا کنید . سریع ترین راه سعادت طلب عشق و مهربانی کردن برای تمام چیزها و موجودات و انسان هایی است که بر روی کره زمین هستند . برای این کار میتوانید از دعای زیر بهره جویید:

((( تقدیم به خداوند متعاد , پروردگارا مرا وسیله ای برای صلح و امنیت خود قرار ده )))

صلح و امنیت خداوند را احساس نموده و خواستار رحمت و بخشش برای تمام زمین گردید .

((هرجا نفرت است مهر و عشق تو از طریق من جاری گردد )))

عشق الهی را با نور احساس کنید , اجازه دهید به کانالی برای عشق الهی مبدل شوید و زمین را با عشق دعا کنید.

(((هرجا آسیب و سختی است , بخشش ارزانی کن )))

آشتی و محبت الهی را احساس کرده و زمین را با آشتی , درک هماهنگی و امنیت دعا کنید .

(((هرجا ناامیدی است , امید و هرجا تردید است ایمان را ارزانی کن )))

امید و ایمان به خداوند را احساس نمایید و برای زمین با امیدواری و ایمان دعا کنید و امید و ایمان به خداوند مردمانی که دچار سختی و گرفتاری زندگی شده اند را دعا کنید.

(((هرجا تاریکی است نور و هرجا که اندوه است شادی ارزانی کن)))

بگذارید که به مجرایی برای نور و شادی الهی مبدل گردید . زمین را با نور و شادی الهی دعا کنید . مردمانی که دچار اندوه و رنج شده اند را با نور و شادی الهی دعا کنید.

به هنگام دعا کردن مفهوم و خوساته هر عبارت دعا را با اعماق وجود خود حس کرده و خواستار تحقق یافتن آن گرید.

از قدرت تجسم نیز میتوانید سود جویید , هنگامی که با عشق و مهربانی برای زمین دعا میکنید تصور کنید که هاله پیرامون زمین درخشان تر و طلاعی میگردد . این دعا میتواند برای ملت یا گروه خاصی نیز فرستاده شود.

به هنگام انجام مدیتیشن اصلی هیچگاه مستقیما برای اطفال بچه ها و اشخاص دعا نکنید ,انرژی پدید امده از مدیتیشن آنقدر زیاد است که ممکن است آن ها را از پای بیندازد بهتر است در انجام مدیتیشن دوقلب نیز زیاده روی نگردد . حتی برخی ممکن است در اطراف ناحیه قلب دچار انباشتگی و سنگینی گردند . این به خاطر آن است که کالبد انرژی به اندازه کافی تمیز نگردیده است .یک انرژی درمان با پاکسازی چاکرای قلب به سادگی میتواند انباشتگی حاصله را برطرف کندو.

استفاده از دذعاهای پیشنهادی الزامی نیست میتوانیدد از هر دعا یا خواسته قلبی خود نیز استفاده کنید . شاید تاثیر یک دعای شخصی کودکانه که با خلوص نیت از اعماق وجود برمیخیزد بسیار بیشتر از دعاهای معمول باشد . سعی کنید عشق و مهربانی خود را بدون قید و شرط به دیگران نثار کنید . به دنبال نتیجه نباشید.

به هنگام دعا کردن یکسان ببخشید . نه تنها دوستان بلکه دشمنان و کسانی را که نمیشناسید را نیز دعا کنید . اگر خوب بنگرید کسانی که ظاهرا دشمن شما هستند شاید بیشتر از بقیه در حق شما لطف کرده اند و به دلیل ایثار بسیار زیاد آن هاست که فکر میکنید آن ها دشمن شما هستند.

4- فعال کردن چاکرای تاج با دعای خیر برای زمین به همراه عشق و مهربانی:

چند ثانیه ناحیه تاج را با انگشتانتان فشار دهید تا تمرکز بر روی چاکرای تاج بهتر انجام شود. هنگامی که چاکرای تاج به اندازه کافی باز شد برخی حس میکنند که چیزی در بالای سرشان شکوفه زده است . همچنین برخی فشار قابل محسوسی را در فرق سر احساس میکنند.

با انجام این تمرین چاکرای تاج موقتا باز میشود . این باز شدن موقتی باعث میشود تا از این پس با کوچکترین تحریکی چاکرای تاج فعال گردد. پس از مدتی چاکرای تاج به صورت همیشگی بازمانده و این حالت عادی میشود.

بر روی چاکرای تاج تمرکز کنید . دعایی که میتوانید در این مرحله استفاده کنید چنین است:

((( ای مرکز قلب الهی , بگذار تمام زمین از عشق و مهربانی سرشار گردد )))

عشق و مهربانی را احساس کنید , اجازه دهید که به کانالی برای عشق و مهربانی الهی بدل شوید و تمامی زمین را در این احساس شریک کنید.

((( بگذار که تمامی زمین از شادی و خوشی سرشار گردد )))

شادی و خوشی را احساس نموده و آن را با زمین قسمت کنید . تصور کنید که مردمان با وجود تمامی مشکلات و مصائب حل نشدنی شان لبخند میزنند , قلوب آن ها آکنده از شادی و خوشی است , مشکلاتشان سبک تر و صورتشان نورانی میگردد , عشق , آگاهی و شفقت عاشقانه خود را به آنچه دیگران انجام میدهند یا میگویند بیفزایید چنانکه گویی خود شما چنان کرده یا گفته اید . آنچه میخواهید دیگران انجام دهند یا رفتار کنند را در ذهنتان مرور کنید و انجام دهید.

(((ای مرکز قلب الهی , بگذار که تمامی زمین از دانش هماهنگی و امنیت لبریز گردد)))

به کانالی برای دانش , هماهنگی و امنیت بدل شوید . تصور کنید که مردمانی که در آستانه جنگ با یکدیگر هستند یا با هم میجنگند با یکدیگر آشتی کرده و در کمال هماهنگی و همراهی زندگی میکنند . اسلحه ها را رها کرده با همدیگر دست داده و یکدیگر را در آغوش میگیرند . تصور کنید که در دستان همه انسان ها گلی زیباست که به یکدیگر میدهند . میتوانید خودتان به جای آنها به همه انسان ها گل دهید . بگذارید احساس لذتبخش این عمل سرتاسر وجودتان را لبریز کند.

((( بگذار که تمامی زمین از نیت و عمل نیک سرشار گردد , انسان ها جز برای خدمت و کمک به دیگران قدمی بر ندارند.)))

تصور کنید که مردمان نه تنها اکنده از نیات نیکو شده و از خوبی ها سخن میگویند بلکه حقیقتا هم نیکو عمل میکنند. تصور کنید که نیکی همه جارا فراگرفته است.

5-مدیتیشن و دعای عشق و مهربانی بر روی زمین از طریق توجه همزمان به چاکرای تاج و قلب:

پس از اینکه چاکرای تاج فعال گردید , همزمان بر روی چاکرای تاج و قلب تمرکز نمایید . برای دقایقی زمین را از دعای عشق و مهربانی خود لبریز کنید . این عمل باعث یکی شدن دو چاکرای قلب و تاج گردیده و قدرت دعا را افزون میکند . دعای ما عشق اندود شده و از اعماق وودمان برخاسته و نیروی عظیمی تولید میکند.

دستانتان را بالا بیاورید . کره زمین را جلویتان تصور کنید , تجسم کنید که نوری طلاعی یا سفید درخشان از چاکرای تاج وارد میشود , به چاکرای قلب میرسد و سپس از دستان و انگشتانتان به کره زمین میریزد . تمام زمین و آنچه در آن است را لبریز از عشق و مهربانی کنید.

میتوانید از دعا نیز استفاده کنید :

((( ای مرکز قلب الهی بگذار که تمامی زمین , تمامی انسان ها و تمامی موجودات از عشق و مهربانی سرشار گردند.)))

عشق و مهربانی الهی را احساس نموده , آن را با تمامی زمین و تمامی انسان ها و موجودات قسمت کنید . تصور کنید که لطف و رحمت الهی بر تمام موجودات یکسان داده میشود . بخواهید که عشق الهی , لطف الهی و رحمت الهی از طریق نور طلائی رنگ به همه انسان ها ارزانی شود.

(((بگذار که تمامی زمین , تمامی انسان ها و موجودات با گرمی , عشق را احساس کنید و آن را بازمین قسمت کنید . )))

شیرینی عشق را احساس کنید و آن را با زمین قسمت کنید . با خودتان مرتبا تکرار کنید که تمام راه ها برای عاشقانه زیستن ماست تصور کنید هر اتفاقی که برای شما و دیگران می افتد لطف و رحمت الهی است .

(( ای مرکز قلب الهی , بگذار که تمامی زمین , تمامی انسان ها و موجودات از شقا , زیبایی روحانی و سلامت الهی لبریز گردند.)))

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در مدیتیشن

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *