منفعتهای یوگا برای بیماران سرطانی

منفعتهای یوگا برای بیماران سرطانی

فواید ورزش یوگا برای بیماران سرطانی

منفعتهای یوگا برای بیماران سرطانی را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم .

یوگا ورزشی جسمی و روانی (فکری) می‌باشد که در شبه قارهٔ هند و توسط هندوها به وجود آمده‌است.[نیازمند منبع] ریشه یابی دقیق این ورزش که توسط چه شخصی و دقیقآ چگونه بوجود آمده کمابیش ناممکن است. چرا که تاریخ شکل گیری یوگا به سالهای بسیار دور برمی گردد.

بیمارانی که ورزش یوگا انجام‌ می‌دهند در مقایسه با اشخاصی که یوگا انجام نمی دهند، حساسیت کمتری نسبت به درد نشان می‌دهند، بنابراین تحمل زمان درمان برایشان آسانتر خواهد بود.

مزایای یوگا برای بهبودی‌های جسمانیست و صرفا به آن ختم نمی‌شود، همچنین محققان دانشگاه دوک اثبات کردند که چطور یوگا در کنار مدیتیشن از شدت افسردگی، اضطراب و بی‌خوابی کاسته و به بیمار کمک می‌کند تا شرایط روحی سالمی داشته باشد.

تحقیقات پزشکی بر این واقعیت که سال‌ها از سوی مربیان یوگا و مراکز سرطان‌شناسی مطرح می‌شد دال بر اینکه بیماران در هر مرحله از سرطان و حتی نجات‌یافتگان سرطان می‌توانند از مزایای یوگا بهره‌مند شوند، صحه گذاشت. این مزایا هم جنبه جسمی و هم روحی دارند.

یوگا به کنترل افسردگی، ترس و اضطراب کمک شایانی می‌کند.

افسردگی و ترس شدید از مرگ در بین بیمارانی که فشارهای روحی ناشی از تشخیص سرطان را متحمل می‌شوند، بسیار شایع است. هجوم بیماری و درمان‌های طاقت‌فرسا موجب تشدید اضطراب می‌شود.

محققان پرده از این راز برداشتند که تنفس‌های یوگا که با عنوان حرکات تنفسی شناخته می‌شوند، تاثیرات مثبتی بر روی عملکرد سیستم ایمنی، ناهماهنگی سیستم عصبی خودکار و بیماری‌های روانی یا مرتبط با استرس دارد.
منبع :مجله دلگرم

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *