۲۰ ماده غذایی و درمان و پیشگیری دیابت

۲۰ ماده غذایی و درمان و پیشگیری دیابت
 20 ماده غذایی که در درمان و پیشگیری دیابت  نقش دارد.
اگر خدای ناکرده به دیابت مبتلا هستید و یا حتی نزدیکانتان از این بیماری دیابت رنج می برند، جالب است بدانید آنچه در دهان میگذارید، میتواند سبب بالارفتن یا پایین آمدن قندخونتان شود و در درمان دیابت نقش دارد.
دیابت خود را با روش های زیر کنترل کنید.

 در ضمن با روش های زیر می توانید از بروز دیابت جلو گیری کنید.
پیشگیری و درمان دیابت با سیب
اکثر متخصصان تغذیه سیب توصیه میکنندو معتقد هستند سیب در پیشگیری و درمان دیابت نقش دارد. حتما در رژیم غذایی خود سیب را بگنجانید زیرا سیب کالری بسیار پایینی دارد و فیبر آن بسیار بالاست و جلوی گرسنگی را میگیرد. سیب همچنین دشمن کلسترول بد است و میزان قندخون را کاهش میدهد.
پیشگیری و درمان دیابت با آووکادو
آووکادو میوه غنی از اسیدهای چرب مونوی غیراشباع است که سبب کند شدن هضم و پیشگیری از افزایش قندخون بعد از صرف غذا میشود.
پیشگیری و درمان دیابت با جو
میتوانید جو را جایگزین برنج سفید کنید تا میزان قندخونتان بعد از صرف غذا حدود ۷۰ درصد کاهش یابد و تا ساعتها ثابت بماند. فیبرهای حلال جو هضم را کند کرده و سبب جذب تدریجی قند میشود.
پیشگیری و درمان دیابت با سبزیجات
فیبر حلال تمامی سبزیجات میتواند قندخون بالا را مهار کند. در ضمن سبزیجات غنی از پروتئین هستند و به راحتی میتوان آنها را جایگزین گوشت قرمز کرد.
پیشگیری و درمان دیابت با گوشت گاو
میتوانید قسمتهای کم چرب گوشت گاو را انتخاب کنید و یکچهارم بشقابتان را در هر وعده غذایی به آن اختصاص دهید. رساندن به اندازه پروتئین به بدن باعث میشود مدت طولانیتری سیر بمانید و در صورت لاغر شدن حجم بافت ماهیچهایتان کاهش نیابد. در ضمن مصرف پروتئین به افزایش متابولیسم کمک میکند.
پیشگیری و درمان دیابت با میوههای گوشتدار
انواع میوههای گوشتی حاوی یک یا چند دانه که به رنگهای قرمز یا بنفش در آن موجود است مانند انواع انگور حاوی ترکیبی طبیعی به نام آنتوسیانین هستند. محققان میگویند این دانههای رنگی میتواند سبب کاهش قندخون شده و در عین حال محرک تولید انسولین در بدن باشند.
پیشگیری و درمان دیابت با بروکلی
بروکلی غنی از کروم بوده که در درازمدت نقشی اساسی و مهم برای تنظیم قندخون دارد.
پیشگیری و درمان دیابت با هویج
هویج یکی از منابع طبیعی غنی از بتاکاروتن است که میتواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش داده و قندخون را تنظیم کند.
پیشگیری و درمان دیابت با گوشت مرغ
گوشت سینه مرغ در مقایسه با ران یا سایر قسمتها چربی کمتری دارد. توصیه ما به شما این است که در هر شرایطی به هیچ عنوان پوست مرغ را به خاطر چربی بالایی که دارد نخورید.
پیشگیری و درمان دیابت با تخم مرغ
مطمئن باشید خوردن یک یا دو عدد تخممرغ در روز کلسترول خونتان را بالا نمیبرد و در عوض ساعتها شما را سیر نگه میدارد.
پیشگیری و درمان دیابت با ماهی
یکی از دلایل فوت مبتلایان به دیابت ابتلا به ناراحتیهای قلبی عروقی است. مصرف یک یا دو بار ماهی در هفته میتواند این احتمال را حداقل ۴۰ درصد کاهش دهد. از سوی دیگر اسیدهای چرب موجود در ماهی احتمال ابتلا به دیابت، مقاومت در برابر انسولین و التهاب را که از جمله فاکتورهای اصلی ابتلا به ناراحتیهای قلبی عروقی است کاهش میدهد.
پیشگیری و درمان دیابت با دانه کتان
دانههای کتان غنی از پروتئین، فیبر، چربیهای خوب از نوعی که در ماهی موجود است و منیزیم است. این مواد قندخون را تنظیم کرده و به سلولها در جذب انسولین کمک میکنند.
پیشگیری و درمان دیابت با شیر و ماست
اینها مواد غذایی غنی از پروتئین و کلسیم هستند و میتوانند به کاهش وزن کمک کنند. از سوی دیگر این مواد مقاومت در برابر انسولین را از بین میبرند.
پیشگیری و درمان دیابت با گردو
گردو حاوی مقادیر بالایی فیبر و پروتئین بوده و سوخت کندی دارد که به تدریج به قند تبدیل میشود. از سوی دیگر غنی از چربیهای مونوی غیراشباع است که برای سلامت مفیدند.
پیشگیری و درمان دیابت با دانهها تمامی انواع دانهها
غنی از چربیهای خوب، پروتئین و فیبر هستند که میتوانند قندخون را پایین نگه داشته و از ابتلا به ناراحتیهای قلبی عروقی پیشگیری کنند. در ضمن این مواد منبع طبیعی استرول است که چربی خون را کاهش میدهد.
پیشگیری و درمان دیابت با جوی دو سر
جوی دوسر حاوی فیبرهای حلالی است که در آب محلول بوده و یک خمیر را تشکیل میدهد. مصرف آن باعث میشود بین آنزیمهای هضمکننده در معده و مولکولهای آمیدون غذا در یک سد چسبناک به وجود بیاید. در نتیجه دستگاه گوارش مدت طولانیتری غذا را در خود نگه داشته و قندها به تدریج وارد خون میشوند.
پیشگیری و درمان دیابت با روغن زیتون
روغن زیتون طلای مایع نامیده میشود زیرا حاوی ترکیبات ضدالتهابی و قوی است که محققان آن را با آسپیرین مقایسه میکنند. افرادی که رژیم مدیترانهای دارند و روغن زیتون، میوه و سبزیجات، غلات و گوشت کمچرب میخورند کمتر به دیابت و ناراحتیهای قلبی و عروقی دچار میشوند. هر دوی این بیماریها در پی التهاب در بدن به وجود میآیند. برخلاف کره، چربی خوب روغن زیتون سبب افزایش مقاومت بدن در برابر انسولین نشده و حتی این مقاومت را کاهش میدهد. روغن زیتون همچنین کندکننده هضم غذا و واردشدن تدریجی قند به خون است.
پیشگیری و درمان دیابت با کره بادام زمینی
تحقیقات اخیر نشان داده است مصرف کره بادام زمینی میتواند اشتها را کور کرده و سبب سیری بیشتر فرد در مقایسه با زمانی شود که مواد قندی کم فیبر مصرف میکند. در ضمن کره بادام زمینی غنی از چربیهای مونوی غیراشباع است که میتواند قندخون را تنظیم کند.
پیشگیری و درمان دیابت با نان سبوسدار
مصرف زیاد نان سفید میتواند حساسیت بدن به انسولین را کاهش داده و سبب افزایش قندخون شود در صورتی که نان سبوسدار دقیقا برعکس عمل میکند.
پیشگیری و درمان دیابت با سیبزمینی شیرین
یک سیبزمینی شیرین که در اجاق کبابی شده ۳۰ درصد کمتر از سیبزمینی معمولی قندخون را افزایش میدهد زیرا حاوی فیبر بالا و ریزمغذیهایی است که ۴۰ درصد آنها از نوع حلال بوده و سبب کاهش کلسترول و کندی هضم غذا میشوند. در ضمن سیبزمینی شیرین غنی از کاروتنویید و رنگدانههای زرد و نارنجی است که به ارگانیسمها اجازه عکسالعمل در برابر انسولین را میدهد. سیبزمینی شیرین همچنین غنی از اسید کوروژنیک است. این ترکیب گیاهی طبیعی میتواند به کاهش مقاومت در برابر انسولین کمک کند.

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *