مـزاج بدن شما چیست؟

مـزاج بدن شما چیست؟
با بررسی برخی از علائم و نشانه‌هایی که در تشخیص مزاج و طبع انسان موثر است، توانستیم نتایجی نسبی را درباره گرمی و سردی، خشکی‌وتری اندام‌های درونی بدن، شکل و فرم ظاهری آن‌ها و کیفیت اعضایی از قبیل پوست و مو را ارزیابی کنیم. در این شماره نیز همچون ۲ شماره گذشته با بررسی برخی دیگر از فاکتورهای تشخیص مزاج و طبع انسان تلاش می‌کنیم تا جدول شناسایی مزاج و طبع را تکمیل کرده و به مرور با ویژگی‌ها و خصوصیات جسمی خود بیشتر و بهتر آشنا شویم. شناسایی ویژگی‌ها و خصوصیات بدنی و پرداختن به آن‌ها نقش بزرگی در عملکرد صحیح و مناسب اندام‌ها و اعضای درونی بدن از قبیل مغز، دستگاه اعصاب، دستگاه گوارش، کلیه‌ها و دیگر اعضای بدن دارد.از این‌رو شناسایی طبع و مزاج هر فرد و آگاهی او از نوع مزاجی که دارد به او کمک می‌کند تا با مصرف مواد‌غذایی و خوراکی‌هایی که مناسب با طبع و مزاج اوست به حفظ سلامت و تندرستی خود در طول زندگی کمک کند. اگرچه برای شناسایی دقیق‌تر و مطمئن‌تر مزاج و طبع بدن توصیه می‌کنیم با یک متخصص طب سنتی در این زمینه مشورت کنید.

فضولات خود را بررسی کنید
وضعیت فضولات بدن از قبیل عرق، مدفوع و ادرار و بررسی رنگ، شکل و وضعیت آن‌ها یکی دیگر از راه‌هایی است که به تعیین نوع مزاج و طبع کمک می‌کند. برای این منظور لازم است تا هنگام دفع فضولات بدن خود به شکل، رنگ و بوی آن‌ها توجه کنید.

۱٫ اگر رنگ مدفوع یا ادرار تیره‌تر از حد معمول باشد این مسئله نشان‌دهنده غلبه صفرا در بدن و گرمی مزاج است.

۲٫ بی‌رنگ بودن یا کم رنگ بودن مدفوع و ادرار نشانه سردی مزاج است.

۳٫ اگر عرق انسان با بوی شدید و تندی همراه باشد این مسئله نشانه گرمی مزاج او و غلبه صفرا بر بدن است.

۴٫ اگر عرق انسان ردی بر لباس او باقی نگذارد و کم بو باشد نشانه سردی مزاج اوست.

۵٫ درصورتی که فردی زود به زود از توالت استفاده کند، این مسئله نیز از نشانه‌های گرمی مزاج است.
رفتارها و عادت‌های‌تان را مرور کنید

بررسی چگونگی رفتارها و اعمال نفسانی شما نیز در تعیین نوع مزاج و طبع شما موثر است. به همین دلیل بررسی حالت‌ها، عادت‌ها و رفتارهای شما به‌طور روزمره نیز می‌تواند تاثیر زیادی در تشخیص نوع مزاج شما داشته باشد.

۶٫ امیدوار بودن و حسن ظن داشتن یکی از ویژگی‌های افراد گرم مزاج است.

۷٫ جوانمردی و غیرت از جمله ویژگی‌هایی است که در افراد گرم مزاج در مقایسه با دیگر افراد پررنگ‌تر و نمایان‌تر است.

۸٫ ناامیدی و بی‌اعتمادی از جمله ویژگی‌های افراد سرد مزاج است.

۹٫ افرادی که احساس می‌کنند توانایی زیادی در درک مطالب و نکات آموزشی دارند در گروه افراد گرم مزاج قرار می‌گیرند.

۱۰٫ انسان‌های پرتحرک و پرجنب و جوش مزاج گرم دارند.

۱۱٫ افرادی که در یادگیری مسائل و نکات درسی کمتر دقیق هستند و حس می‌کنند توانایی آن‌ها در درک مطالب در مقایسه با بقیه کمتر است معمولا در گروه افراد سرد مزاج قرار دارند.

۱۲٫ برخی از افراد خیلی سریع تصمیم می‌گیرند و شک و تردید را به‌خود راه نمی‌دهند این افراد در گروه افراد گرم مزاج قرار می‌گیرند.

۱۳٫ افرادی که کم تحرک هستند و خیلی تمایل به حرکت کردن ندارند افرادی هستند که در گروه سرد مزاجان جای می‌گیرند.

۱۴٫ اگر هنگام انتخاب سریع تصمیم نمی‌گیرید و دچار تردید می‌شوید و روند تصمیم‌گیری را کند انجام می‌دهید در گروه افراد سرد مزاج قرار می‌گیرید.

۱۵٫ افرادی که توانایی صبر کردن ندارند و دوست دارند خیلی سریع به کارها و برنامه‌های‌شان برسند و در اصطلاح اسپند روی آتش می‌مانند، افراد گرم مزاج هستند.

۱۶٫ افراد کم حرف در گروه افراد سردمزاج جای می‌گیرند.

۱۷٫ افرادی که در گروه افراد باهوش قرار نمی‌گیرند و خیلی دیر نکات ظریف را دریافت می‌کنند، در گروه افراد سردمزاج قرار دارند.

۱۸٫ اگر صبر و حوصله شما در پیش بردن برنامه‌های‌تان زیاد است و سر فرصت به کارهای‌شان می‌پردازند در گروه افراد سردمزاج قرار می‌گیرند.

۱۹٫ افرادی که پرحرف هستند و تمایل زیادی به صحبت کردن درباره مسائل دارند از جمله افراد گرم مزاج هستند.

۲۰٫ کسانی که هر لحظه یک حس دارند و به‌اصطلاح با وزش باد دیدگاه‌ها و احساس‌شان دست‌خوش تغییر می‌شوند در گروه افرادی قرار دارند که دچار رطوبت مزاج هستند.
منبع :fungozar.

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *