بهينه سازي استعدادها

بهينه سازي استعدادها

قوه تخيل انسان مي‌تواند بدون هيچ محدوديتي، توانايي هاي نهفته و استعداد انسان را برانگيزد و محرك لازم براي نيل به اهداف را براي او فراهم كند. مكالمه با خويشتن مي‌تواند تفاوت بين تحقق اهداف و سرخوردگي را نشان مي‌دهد. مي‌توانيد از خود بپرسيد: من درباره خودم چه اظهار نظري به خودم ميكنم؟آيا اين نوع طرز فكر به من كمك مي‌كند و يا جلوي من را مي‌گيرد؟ وقتي مانند يك بازنده فكر مي‌كنيد، ذهن هوشيار شما كليه تداعي هاي ذهني منفي را كه از قبل در شما انباشته شده است متمركز مي‌كند تا مانع پيشرفت شما شود. ممكن است كه خاطرات مفيدي را نيز به ياد آوريد. همه مردم هر دو ويژگي را دارند. اكثر مردم عوامل افسرده كننده ي زيادي در زندگي خود دارند. تفاوت بين يك بازنده و يك برنده آن است كه برنده سعي مي‌كند از اشتباه هاي خود نيز درس بگيرد و بهتر از قبل بپرد.

 

هيپنوتيزم، ما را با آن بخش از مغز در تماس قرار مي‌دهد كه اين امكان را براي ما فراهم مي‌كند تا بيشتر از انتظارات و توقع خود عمل كنيم. وقتي به سطح هسته برسيد، از سردرگمي نجات مي‌يابيد و به واقعيت منطقي دست مي‌يابيد. توانايي اجراي اعمال فيزيكي غيرعادي، هنري است كه هر كس مي‌تواند آن را انجام دهد. بارها در ميدان هاي ورزشي ديده‌ايم كه برندگان مدال طلا، روحيه خود را طوري تقويت مي‌كنند كه ركورد ديگران و ركورد خود را نيز بشكنند.

چشمان خود را روي هدف متمركز كنيد

از آنجائي كه عوام نمي‌توانند افكار خود رابا يك دفعه تلاش متمركز كنند، در اكثر زمينه‌هاي زندگي، بيشتر شكست مي‌خورند تا موفق شوند. رفتار مخرب باعث تخريب موفقيت ها و تبديل آنها به شكست و ناكامي مي‌شود. فكر كردن به احتمالات، همراه با پذيرش تلقين‌هاي مثبت است و بعد اميد فراوان مي‌تواند كه نااميدي و سكون را ريشه كن كند.

بهترين و موثرترين راه براي اين كه نتايج سريعي از خود تلقيني بگيريم، آن است كه در اين خصوص به طور منظم و حساب شده اي عمل كنيم.

 اگر زماني را براي مطالعه و تمدد اعصاب كنار بگذاريم و پيوسته اين كار ادامه دهيم، مي‌توانيم تغييرات لازم را ايجاد كنيم. كمك كردن به خود آسان تر از نااميد كردن خويشتن است.

 

تغيير عادتهاي بد به عادت هاي نيك

شخصيت انسان از يك سري عادت هايي تشكيل شده است كه همراه با بازتاب است. كليه فعاليت هاي ما حول اين الگوهاي رفتاري و عادت ها است. براي اين كه بتوان به اهداف خود رسيد، بايد نسبت به اين عادت ها كاملا" آگاه و هشيار باشيد و همواره از خود بپرسيد: آيا اين عمل به من كمك مي‌كند به هدف و مقصد خود برسم و يا جلوي من را مي‌گيرد؟ به خاطر داشته باشيد كه شما بايد تصميم بگيريد، نسبت به محرك هاي بيرون، واكنش مثبت و يا منفي داشته باشيد؟ اميال حقيقي خود را تعيين كنيد و اگر متوجه مي‌شويد ميلي بر خلاف نياز شما است، آن عادت را ترك كنيد.

منبع " کتاب راهنمای کلی هیپنوتیزم پیشرفته با ترجمه دکتر آرام "

انتشارات تجسم خلاق

www.aram24.ir

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

یک دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *