هیپنوتیزم و بررسي وضع خويشتن

بررسي وضع خويشتن

براي تحقق اين اهداف، هر شخصي فهرستي دريافت مي‌كند تا مسائل خود را مشخص كند و بعد روي يك كارت بنويسد. هر مسئله را با توجه به اولويت آن مشخص مي‌كنند. در اينجا برخي از گزينه‌هاي موجود مطرح مي‌شوند.

1. فراگيري بهتر خواندن و نوشتن؛

2. ايجاد عزت نفس و اعتماد به نفس؛

3. توسعه استعداد و مهارت هاي جديد؛

4. انصراف از سيگار كشيدن و بي‌انگيزه شدن؛

5. پيروي از رژيم غذايي ابدي براي كاهش وزن؛

6. تغيير رفتار و بهبود سيستم ايمني بدن؛

 7. صرف انرژي براي كسب مقامي برتر در ورزش مورد نظر؛

8. علاج بي‌خوابي و راحت خوابيدن در طول شب؛

9. كسب احترام؛

پس از آن كه اعضاي گروه، گزينه مورد نظر خود را انتخاب كردند، آنها آسوده خاطر مي‌شوند و بعد به سطح خلسه رهنمون مي‌شوند. سپس آنها آماده پذيرش تلقين‌ها مي‌شوند و روند بعد را دنبال مي‌كنند. در حالي كه مسائل زيادي وجود دارند كه افراد زيادي با آنها مواجه هستند، من كنار گذاشتن عادت سيگار كشيدن را مطرح مي‌كنم.

نمونه متني كه هدايت كننده گروه هنگام اجراي هيپنوتيزم دسته جمعي مطرح مي‌كند

اين نوع تصوير ذهني پس از تمدد اعصاب و القاي حالت خلسه پديد مي‌آيد. سپس منظم نفس مي‌شكند و چشم هاي خود را مي‌بندند. بعد هيپنوتيزم كننده مي‌گويد: فرض كنيد در يك روز خوب خرامان خرامان در خارج از شهر قدم مي‌زنيد، خورشيد مي درخشد و اوضاع جهان رو به راه است. به درختان نگاه مي‌كنيد و پرنده‌اي را در حال آواز خواندن مي‌بينيد. وقتي اين پرنده هواي تميز را استنشاق مي‌كند، سينه گرد او برجسته مي‌شود. شما از هواي تميزي كه با ديگران در استفاده از آن سهيم هستيد، آگاهانه لذت مي‌بريد. همان طور كه دلتان نمي‌خواهد به صورت يك پرنده، بچه گربه يا كودك دود بپاشيد، به صورت خودتان نيز دود نمي‌پاشيد. شما انسان ارزشمندي هستيد و عزت نفس داريد. تلقين‌هاي ذيل را همان طور كه من به شما مي‌گويم، براي خود تكرار كنيد.

من با هر نفسي كه مي‌كشم، احساس رضايت و خشنودي مي‌كنم. بقيه سيگاري ها هيچ تاثيري ندارند و يا سعي مي‌كنند كه سخنان من را تضعيف كنند. هر دفعه كه فكر سيگار كشيدن به خاطرم رسوخ كند، به جاي روشن كردن سيگار، بازويم را بلند مي‌كنم و يك نفس عميق از هواي تازه را استنشاق مي‌كنم.

با وجود هشداري كه جراحان مبني بر سرطان زا بودن سيگار و ايجاد بيماري قلبي هوا جلوگیری از اعتیاد گرفتگي و پيچيده شدن روند حاملگي مطرح كرده‌اند، هنوز ميليون ها معتاد در اين دام اسير هستند.

پتريك رينولدز نوه بنيانگذار يكي از بزرگترين شركت هاي تنباكوسازي، دست از اين كار برداشته است و از سيگاري ها مي‌خواهد كه دست از اين عادت مرگبار بردارند.

 او در مصاحبه اي كه در تلويزيون انجام داد، مرگ دردناك پدر و برادرش را تشريح كرد كه هر دو به بيماري هواگرفتگي مبتلا شده بودند. او در همان زمان، ديگر سيگار نكشيد و از مخالفان سرسخت صنعت دخانيات شد. اعتياد به الكل، عامل مخرب ديگري است كه در كليه سطوح هيپنوتيزم درماني گروهي، علاج پذير است؛ ولي براي فرو رفتن به حالت خلسه ي سبك بايد چند جلسه تمرين شود.

 

الكل-داروي مخرب ذهن

اعتياد به الكل، بيشتر از بي‌وفايي و خيانت باعث از هم پاشيدن خانواده‌ها مي‌شود. الكل حالت انسان را عوض مي‌كند و باعث تغييراتي در بدن و مغز مي‌شود.

الكل جزء داروهاي افسرده كننده است؛ زيرا سيستم عصبي مركزي را افسرده مي‌كند. مصرف آن مي‌تواند موجب نقص در تكلم، مرگ، از دست دادن حافظه و پيري زود هنگام شود؛ علاوه بر اين، پيامدهاي طبي وحشتناكي دارد و مي‌تواند موجب سرطان يا بيماري قلبي شود.

چرا مردم الكل مي‌نوشند؟ آنها مي گويند كه اين كار را براي فراموش كردن نگراني ها، دردها و فشارهاي روحي انجام مي‌دهند. و الكل به آنها كمك مي‌كند، شكست و ناكامي در زندگي را فراموش كنند؛ ولي واقعيت آن است كه تاثير الكل درست بر خلاف اين است. الكل علت اصلي مرگ زود هنگام است؛ زيرا سيستم ايمني بدن را تضعيف مي‌كند .

منبع " کتاب راهنمای کلی هیپنوتیزم پیشرفته با ترجمه دکتر آرام "

انتشارات تجسم خلاق

www.aram24.ir

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *