هیپنوتیزم چیست ؟ 2

سير و سلوك تا ايجاد تحولي دروني

هيپنوتيزم باعث مي‌شود كه در ذهن و احساسات و عواطف خود سير و سلوك هيجان انگيزي انجام دهيد تا متوجه شويد كه نيروهاي موجود در محيط زيست، چگونه وجود شما را برنامه‌ريزي كرده‌اند. اين را حيطه ي انديشه و تصحيح اوضاع مي‌ناميم. در چنين حالتي مي‌توانيد بازتاب هاي خود را حذف كنيد و يا دوباره بسازيد. حذف بازتابها به اين معني است كه ذهن خود را از بازتاب هاي منفي پاك مي‌كنيد تا بازتاب هاي مثبت جديدي بتوانند وارد ذهن شما شوند.

 

وقتي نحوه ي به كارگيري هيپنوتيزم را فرامي‌گيريم، در برابر انديشه‌هاي منفي كه در آينده ممكن است با آنها روبه رو شويم، ايمن مي‌شويم و يك نيروي دروني، ما را هدايت مي‌كند.
هيپنوتيزم از آن جهت مفيد است كه با كارآيي طبيعي بدن سر و كار دارد و نيروي خلاق ذهن به آن انگيزه مي‌دهد. انواع خاطرات گذشته كه در ذهن ما انباشته شده است را به ياد مي‌آوريم. درون نگري كه طي اجراي هيپنوتيزم پديد مي‌آيد، باعث مي‌شود كه راحت، ذهن خود را كنترل كنيم و شرايط محيط اطراف خود را به راحتي بپذيريم يا رد كنيم. سپس نسبت به تجربه‌هاي گذشته، وضع كنوني و جهت گيري آتي آگاه مي‌شويم؛ زيرا از اين طريق است كه مستقيما" با مشكل روبرو مي‌شويد و علل آن نيز براي شما روشن مي‌شود. اگر از روش هاي روان كاوي سنتي استفاده كنيد، بهبود فوق العاده‌اي در مدت كوتاهي روي مي‌دهد.

شما بر ذهن خود تسلط داريد

آنچه كه بشر نمي‌دانست و اهميت فوق العاده‌اي دارد، آن است كه:
هميشه شخص هيپنوتيزم شونده مي‌تواند باعث تحول ذهن خود شود. و به اين ترتيب، درمان عاطفي و جسماني روي مي‌دهد. هيپنوتيزم كننده در اين ميان صرفاٌ نقش تسهيل كننده ي اين روند را دارد. او شگردها و روش هايي را در اين زمينه آموزش ديده است.
آيا مي‌توان شخصي را وادار به هيپنوتيزم كرد؟ خير؛ فقط در صورتي كه خود آن شخص اجراي اين كار را پذيرفته باشد، تلقين‌هاي مربوطه را نيز مي پذيرد. آيا هر كسي مي‌تواند به عميق ترين سطح از اوج آگاهي دست يابد؟ قطعا" بلي! نيروي هيپنوتيزمي منحصر به فردي در هر يك از ما وجود دارد. وقتي به اين سطح از هيپنوتيزم مي‌رسيم، ذهن ما پذيراي بسياري از تلقين‌هاي مفيد مي‌شود. در چنين مكاني اطلاعات ورودي ارزيابي مي‌شوند؛ به اين ترتيب مي‌توانيم از موانع منسوخي كه سد راه ذهن ما شده‌اند به شكل آگاهانه اي عبور كنيم.

 

منبع " کتاب هیپنوتیزم پیشرفته با ترجمه دکتر آرام "

انتشارات تجسم خلاق


www.aram24.ir

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *