چگونه پولدار و ثروتمند شویم ؟

چگونه ثروتمند شویم ؟

یکبار دیگر این موضوع را اشاره میکنم که ثروتمند شدن هیچ ارتباطی به انتخاب شغل یا حرفهای خاص ندارد. بسیاری از افراد در هر شغل و حرفهای ثروتمند میشوند در حالیکه بسیاری دیگر نیز در همان شغل و حرفه ممکن است وجود داشته باشند که در فقر و فلاکت زندگی میکنند.

درست است که شما در شغلی که بسیار آن را دوست دارید یا از پدران شما به شما به ارث رسیده است نهایت تلاش خود را انجام میدهید و در آن شغل موفق میشوید اما اگر دارای استعداد مشخصی باشید که به خوبی رشد و توسعه یافته باشد شما در یک حرفه نهایت سعی خود را انجام میدهید تا تواناییها و مهارتهای خود را در آن شغل به منصه ظهور برسانید.

همچنین شما در حرفهای که مناسب منطقهای است که در آن زندگی میکنید عملکرد بهتری خواهید داشت:

بر فرض مثال، یک مغازه بستنی فروشی در آب و هوای گرم فروشی به مراتب بهتر نسبت به سرزمینهای سرد سیر خواهد داشت و یک استخر پرورش ماهی آزاد در شمال غربی آمریکا بسیار موفقتر از ایالت فلوریدا که هیچ ماهی آزادی در آنجا وجود ندارد خواهد بود.
اما جدا از این محدودیتهای کلی، ثروتمند شدن به حضور شما در شغل یا حرفه خاص و مشخصی وابسته نیست بلکه باز هم تاکید میکنم که به شیوهمشخص و قطعی انجام کارها توسط شخص شما بستگی دارد.

اگر شما الان مشغول انجام کار یا حرفه ای هستید و هر کس دیگری در اطراف شما که همین شغل را دارد و ثروتمند شده است در حالیکه شما همچنان فقیر باقی ماندهاید، این صرفا به این دلیل است که شما کارهای خود را به همان شیوهای انجام نمیدهید که آنها انجام میدهند.

هیچ کس به واسطه نداشتن سرمایه از رسیدن به ثروت منع نمیشود. درست است که زمانیکه شما سرمایه دارید افزایش ثروت راحتتر و سریعتر برای شما حاصل میشود اما کسی که دارای سرمایه است قبلا ثروتمند شده است و نیازی ندارد تا بداند چگونه ثروتمند شود. صرف نظر از اینکه چقدر ممکن است شما فقیر باشید، اگر به تدریج کارهای خود را به شیوهای مشخص و قطعی انجام دهید کم کم ثروتمند و دارای سرمایه خواهید شد. بدست آوردن سرمایه بخشی از فرایند ثروتمند شدن است و آن بخشی از نتیجهای است که همیشه بعد از انجام دادن کارها به شیوهای مشخص و قطعی حاصل میشود.

منبع ” کتاب چگونه ثروتمند شویم ؟ با ترجمه استاد آرام “

با آرزوی پیروزی و موفقیت برای شما

www.aram24.ir

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

40 دیدگاه

  1. با سلام خدمت تمام کسانی که کمک به تلقین آرامش میکنند در حالی که واقعیت اون چیزیه که ما میبینیم.

    جون من آقای دکتر شما خودت قضاوت کن، یه نفر پول نیاز داره، تخصص در موردی داره،ماشینم داره و با خانوادش زندگی میکنه

     خودمو دارم میگم.زبان بلدم ولی کار نیست.خانوادم با اینکه وضعشون متوسطه ولی کلی قسط دارن میدن منم 2 میلیون پول نیاز دارم تا یسری کارامو باهاش پیش ببرم اما وقتی پول نیست بعدشم احدالناسی کمکت نمیکنه اونوقت چطور برم پولدار بشم؟

    من الان ندارم که پول موبایلمو بدم واسه بنزین ماشینم ندارم و… باید بجای پولدار شدن برم موبایلو ماشینو حتی انگشترمو بفروشم بلکه چیزی دستمو بگیره. فامیل داریم خونه خرید30 میلیون فروخته 5میلیارد تومن. اونوقت من باید محتاج 2 میلیون باشم.تازه شرایط فراهم بود برم خارج درس بخونم ولی پول نیست منم نمیتونم برم.

    خلاصه خواستم اینو بگم که راه پولدار شدن اینه که خدا راهی برای آدم باید باز کنه تا بشه وگرنه علامه دهرم نباشی تا خدا نخواد خارکن بیابونم نمیشی چه برسه آدم پولدار بشی.

    برم ببینم کسی دوربینو انگشتر یادگاریمو میخره تا یجورایی 2 تومن بدست بیارم یانه

    راستی چندماهه عقد کردم سال آینده عروسی داریم دعا کنید مشکلم برطرف بشه

    بفرمایید شماهم دعوتید فقط هزینه خودتونم بیارید آخه میدونید که…

    1. درود بر شما

       خواستن توانستن است. البته حرف زدن ساده است و عمل کردن سخت است ولی به هر حال همه انسانها از ابتدا پول دارد نبودند و بسیاری از افراد پول یک زمانی وضعشان از شما هم بدتر بوده خداوند به انسان عقل داده است که از ان در چنین مواقعی استفاده کند و به جای اینکه فیلم ببینه کمی برای بر طرف کردن مشکلات زندگی از ان استفاده کند. شما یا هر فر دیگ می توانید به هر جایی که می خو.اهید برسید به نظر من بهتر است کتاب قدرت را بخوانید تا بدانید چه قدرت و نیروی در درون شما قرار دارد.

      اگر تصمیم قطعی بگیرید که پول دار شوید  من از هم اکنون می توانم روز ی را تجسم کنم که شما به خواسته ا=تان رسیده اید پشتکار داشته باشید امید داشته باشید خداوند را هایی را حتما در اختیارمان قرار خواهد داد

       موفق باشید

    2. بله دست خدا که هست ولی خدا روزی کسی رو قطع نمی کنه یه کم امید داشته باش اگه تلاش کنی حتما یه راهی پیدا میکنی

  2. سلام ب اقای دکتر من حرف های شما رو قبول   دارم.اما الان ساعت 3:5 دقیقه صبحه روزا تکراری تکراری همش ک پول نمیشه.

    پول یه وسیله اس من 18 سالمه یه مغازه ابزارصنعتی  فروشی باز کردم جالبش اینجاست.ک از صبح تا شب هیچ خبر نیست باید جمع کنم برم. میگن (موهایش سفید شده بود کودکی ک دفتر خاطراتم را خواند).دکتر!مرسی ک باز کمی امید واری میدی ب قول ترکا ک خودم ترکم ساغول .شب شیک…………    !!!.

  3. سلام دکتر جان مشکل من اینست که اصلا نمیتوانم هیچ هدف و برنامه ای برای خودم برنامه ریزی کنم واقعا در شرایط بدی قرارگرفته ام

  4. با سلام

    من كتاب قدرت راندا برن را تا حالا 4 با ر خواندم .خيلي خوب بود ولي من دنبال راه هاي عملي براي استفاده از قدرت جذب مي گردم فيلم راز 1وفيلم متا راز را هم دهها بار ديدهاك كتاب قانون توانگري كاترين پاندر را هم چندين بار مطالعه كردم و تابلوي تجسم را هم درست كرده ام ولي هنوز فكر مي كنم من نتوانستم به راه هاي عملي قانون راز دست پيدا كنم .همه منابعي كه من خواندم واز آنها استفاده كرده ام خوب هستند ولي راه عملي را به من نشان نمي دهند لطفاَ مر ا راهنمايي كنيد

                                                                          با تشكر و احترام فراوان

                                                                          واميد ديدار شما

  5. سلام دكتر جون

    من رشته ام حسابداري هست و تازه ميخوام وارد دانشگاه بشم

    من ميگم من با حقوق2ميليون تومن در ماه نميتونم يه ماشين مدل بالا بخرم با اين اوضاع اقتصادي بايد چيكاركنم؟

  6. سلام

    مطالبتون جالب بود من یه زمانی خیلی موفق بودم هر کاری می خواستم انجام میدادم البته این موفقیت تنها از نظر من نبود خیلی نترس بودم اینا مربوط به سالهای 80 تا 85 بود   کاردانی گرافیک  و کارشناسی طراحی صحنه خوندم  نمیدونم الان دست به هر کاری می خواهم بزنم میترسم .علاقه زیادی به درآمد بالا دارم چون خرج کردنو دوست دارم ولی الان هیچ درآمد شخصی ندارم

  7. اینا همش حرفه. واسه پولدار شدن تو ایران یا باید دزدی کرد یا اصلا از ایران فرار کرد.یا باید پارتی داشته باشی.

  8. بنده 22 سال دارم

    نمیگم هیچی ندارم خدارو شکر درحد خودم دارم

    ولی یه روزی به اوج قدرت و ثروت میرسم

    بسم الله

  9. با سلام  و خسته نباشید به شما..میشه کمکم کنید که انگیزه ی خودمو تقویت کنم و تنبلی روکنار بزارم؟؟

  10. سلام.کار وتلاش میکنم به علت مشکل جسمانی که برام پیش اومده وشکستی که خوردم نمی تونم برنامه جدیدی برای ایندم داشته باشم .و تصمیم گرفتم برم دانشگاه همه میگن فقط پول مشکلات را حل  میکنه .خدایش کمکم کنید افسرده شدم . چیکار کنم اقای دکتر تا دوباره بین اجتماع بر گردم.

  11. مدتها به يك شغل كارمندي بسنده كردم ولي يك روز ديدم بعد از 10 سال كارمندي حتي يك خونه هم ندارم .نشستم و چشمامو بستم به هيچ چيز فكر نكردم بجز يك هدف بزرگ .اگرها رو كنار گذاشتم و قسم خوردم اولين فكري كه در خصوص ايجاد كار آزاد به فكرم بياد رو فوري اجرا كنم و اين كارو كردم .الان تنها چيزي كه برام مهم نيست پوله .واقعا تامين هستم 4 سال زمان  و وقت خودمو گذاشتم .شايد باورش سخت باشه ولي با دلالي هر كالا و موادي كه فكرشو بكنيد شروع كردم .در طول اين مدت زبان انگليسي رو كامل ياد گرفتم.بدون داشتن استاد.الان به كشورهاي ديگه ميرو و خيلي خوشم

  12. سلام خسته نباشید

    من دختر 28 ساله مجرد در خانواده بسیار فقیر بزرگ شدم پدر و مادرم را از دست دادم از کودکی تصمیم داشتم روی پای خودم وایسم و ثروتمند بشم . در رشته  فنی مهندسی از دانشگاه دولتی فارغ التحصیل شدم  اما چون هیچ شغلی متناسب با تحصیلاتم پیدا نکردم نمایندگی بیمه زدم و چند ماهی است که در یک مغازه اجاره ای به کار بیمه مشغولم . الان به این نتیجه رسیدم که  واسه این شغل باید آدم پررویی باشی تا بتونی به یه جایی برسی که من نیستم . و نتیجه دوم و اصلی که  بعد این همه سال تونستم از این زندکی لعنتی بگیرم اینکه وقتی خدا نخواد  که  آدم به یه جایی برسه  خود شخص هرچقدر که تلاش کنه بی فایده است و من واقعا نمی دونم چرا خدا منو دوستم نداره . تا اینجای زندگیم واقعا خدا منو دوست نداشته از این به بعدشم  مطمدنم ………  خاک بر سر زندگی جونیم رفت کمکم کنید………..

  13. سام آقای دکتر

    من پول دار نیستم ولی به این اعتقاد دارم که حتما به جای میرسم که لیاقتشو دارم  یعنی پولدار شدنه.دوستان مسئله این نیست که الان پول نداریم مسئله این که نکنه فردا پول نداشته باشیم پس تمام تلاشتونو بکنید به جایی برسید که لایقشون هستید پس هیچوقت نگید نداریم نمیتونیم ویا نمیشه در این دنیا همه چیز امکان پذیره فقط کافیه که همت کنی من اینکارو کردم وتونستم همه چیز رو عوض کنم شما هم میتونید.با تشکر کورش اکبر پور

  14. الان دارم درس میخونم میخام پولدار بشم خیلی, نمیدونم با این شرایط که هم میخام سطح علمیمو زیاد کنم و کلاسای مختلف برم که پول اونارو هم ندارم چی کار کنم؟

  15. ازینکه یه کوه انرژی ام ولی نمیتونم ازش استفاده کنم اعصابم بهم میریزه….نمیخوام سیاسیش کنم ولی همچین میلیارد تلیارد اختلاس میکنن که خیلی از ماهارو میتونه موفق کنه هیچکسم لام تا کام نمیحرفه….فقط میتونم بگم متاسفم برا مملکتمون …… همچین حرف از فرار مغز ها میزنن که انگار برامون سنگ تموم گذاشتن.

  16. سلام دکتر جون
    من به امید زندگیه بهتر از ایران زدم بیرون واین پیامو از غربت دارم میفرستم،دکتر لطفا منم راهنمایی کن که چطور میتونم از نیروی درونیه خودم استفاده کنم وخوشبختی رو به بسازم
    با تشکر

  17. چقدر ذهن های ناآرامی داریم!

    من همه رو قبول دارم به اضافه ی اینکه ما تخصص نداریم…..گذشته تلخی داشتیم….و مدام از خودمون فرار می کنیم.

    شاید پولدار نشیم….ولی می تونیم شاد زندگی کنیم.

  18. سلام . همیشه راهی هست . جوینده ی واقعی یابنده است . خدا تلاشگران را دست خالی برنمی گردونه . شاید باید به یکی که دستمون میرسه کمک کنیم تا راهی باز شه.

  19. سلام . تغییر از خود آغاز می شود .
    برای انسان، مامورانی است که پی در پی، از پیش رو، و از پشت سرش او را از فرمان خدا ( حوادث غیر حتمی) حفظ می‏کنند; (اما) خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملتی) را تغییر نمی‏دهد مگر آنکه” آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند! “و هنگامی که خدا اراده سوئی به قومی (بخاطر اعمالشان) کند، هیچ چیز مانع آن نخواهد شد; و جز خدا، سرپرستی نخواهند داشت! (11)

    او کسی است که برق را به شما نشان می‏دهد، که هم مایه ترس است و هم مایه امید; و ابرهای سنگین‏بار ایجاد می‏کند! (12)

    برای آنها که دعوت پروردگارشان را اجابت کردند، (سرانجام و) نتیجه نیکوتر است; و کسانی که دعوت او را اجابت نکردند، (آنچنان در وحشت عذاب الهی فرو می‏روند، که) اگر تمام آنچه روی زمین است، و همانندش، از آن آنها باشد، همه را برای رهایی از عذاب می‏دهند! (ولی از آنها پذیرفته نخواهد شد!)برای آنها حساب بدی است; و جایگاهشان جهنم، و چه بد جایگاهی است! (18)
    نَّ اللَّهَ هُوَ الرَّزَّاقُ ذُو الْقُوَّةِ الْمَتينُ
    خداوند روزى‏دهنده و صاحب قوّت و قدرت است!

    انشاالله همه ی ما از راه درست و منصفانه پولدار شیم که خدا به پول کم چنان برکتی می دهد که شیرین تر از تمام دارایی های برخی از ثروتمندان است. {تا آخرین نفس خودت را نباز ، تو پیروز خواهی شد}

  20. سلام دوستان من معتقدم تا خداوند يه چيزى رو نخواد نميشه, اگه خدا بخواد اسون و راحت ميشه پولدار شد بعضيا اونقد راحت پولدار ميشن که تو 10برابر اون هم کار کنى نميشه

  21. من تااینجا که داشتم مطالبو میخوندم به این نتیجه رسیدم که ما تا ده سال اینده بااین افکار هیچ فقری نداریم ولی نا گفته نماند که همه پولدار بشن کی کار ساختمانارو انجام میده کی سطل اشغالارو خالی میکنه کی کارگری میکنه…….. عزیزای من خواهشا برید بجای اینجور چیزا به فکر خودتون باشید همتونو دوستتتتون دارم

  22. شانس ! واقعیتی که هیچکس متوجه اش نیست . تا شانس نداشته باشی ، مغز پروفسور هاپکینز رو هم داشته باشی ، هیچی . این یک اصل غیر قابل انکار خلقت هست ، فارغ از هر دین و اعتقادی . و جالب اینه که همیشه خوش شانسها و یا افراد راضی از وضع موجودشان همواره شانس رو انکار میکنن . من بشخصه به وجود شانس با پشتوانه 38 سال عمرم ایمان آوردم . پس اگه یه جو شانس دارین ویا حداقل بدشانس نیستین ، دست به کسب و کار البته با اندکی مایه خلاقیت ، بزنید و اصلا نترسین ولی اگه آدم بدشانسی هستین مثل یه برده تمام عیار بنده شرایط باشید و هیچ کاری رو فراتر از داشتن یه آب باریکه انجام ندین .

  23. سلام اقای دکتر.من ترم 6 شیمی هستم.با این رشته میتونم پولدارشم؟
    نمیخام منتظر بمونم تا ارشد و دکترا هم بخونم بعد یه کاری پیدا کنم کم کم پولدارشم.اینجوری که دیگه پبر میشم.من خیاطی هم بلدم.عاشق خیاطیم.ولی تا حالا پولی ازش بدست نیاوردم.چیکارکنم پولدارشم؟

  24. سلام همیشه کارکردم ولی بایدپولدارشم کمی خسته ام ولی بازتلاش خواهم کرد

  25. سلام پولدار شدن یه فرمول عجیبه یا باید راهشو بلد باشی یا جاشو ولی راحترینش اینکه سرمایه به ارث رسیده داشته باشی. ولی نباید نا امید باشی درسته که اونای که پول از قبل دارن از ما جلو هستن ولی هیچ دلیلی نداره که ما هم نتونیم. اگه به ریشه ان فردی که پول به ارث رسیده نگا کنیم مطمن باشین انا هم با تفکرشان از یه جای شروع کردنو رسیدن امیدوارم ما هم جز اونای باشیم که بتونیم راهکارمون بلد باشیم مخصوصا نترس باشیمو بریم جلو.خدایا کمکمون کن

  26. سلام دوستان من تازه تو مسیر موفقیت قرار گرفتم خیلی سختی کشیدم اما همیشه مثبت فکر کردم همیشه به هدفتون به چیزی که دوستش دارید با دیدگاه مثبت فکر کنید قدرت ذهن انسان از قدرت ارادش قویتره فکر مثبت اراده انسان رو تقویت میکنه خودتون رو تو جایگاهی که دوست دارید باشید تصور کنید حتی اجازه ندید فکر منفی به ذهنتون خطور کنه.بمب انرژی باشید مثبته مثبت.موفق باشید.

  27. من دختر 18 ساله هستم که از بچگی با هدفای بزرگ رشد کردم تو سال های اخیر زندگیم فهمیدم واسه هدفم به پول هم نیاز دارم که چند سال اخیر به خاطر پول کمی ارامش خانوادمم هم به هم ریخته. به همین دلیلم نمیتونم باز رو درسم زیاد تمرکز کنم .
    من دو ساله تنیسم کار میکنم و میگن میتونه اینده خوب داشته باشه.اخه تنیسمم خوبه .
    الان از شما میخوام کمکم کنین و بهم بگین چه رشته ای بخونم (رشتم ریاضیه و تبریزم)تا اینده خوبی داشته باشم.به خاطر شغل بابام میتونم تو شرکت اونا یا یه جایی که مربوط به بابام باشه کار پیدا کنم اما یه جوری شده که نمیتئنم با بابامم حرف بزنم راستش تو شک و تردیدم اگه میشه راهنماییم کنید .
    یه سوال دیگه ای هم دارم اینکه برای شغل پیداکردن مطرح است که تو دانشگاه سراسری کدوم (شهر ) تحصیل کرده باشیم؟

  28. بازتاب: چگونه در سن جوانی ثروتمند شویم ؟ Rich Young

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *