رابطه علاقه با ثروت

میل و خواسته نوعی آشکار سازی قدرت درونی انسان است.

تمایل انسان برای نواختن موسیقی نیرویی است که در جستجو برای بیان و تجلی و توسعه خود می‌تواند موسیقی بنوازد. میل و خواسته انسان برای اختراع وسایل مکانیکی، مهارت فنی است که در جستجوی بیان و تجلی و توسعه خود است.

جاییکه هیچ نیرو و قدرتی، خواه رشد یافته خواه رشد نیافته، وجود ندارد، هرگز هیچ میل و خواسته‌ای نیز برای انجام یک کار وجود نخواهد داشت و جاییکه هیچ میل و خواسته‌ای برای انجام یک کار وجود نداشته باشد، این مسئله دلیل مشخصی از این حقیقت است که قدرت انجام آن کار قوی است اما این قدرت فقط باید رشد و توسعه یابد و در مسیر درستی به کار گرفته شود.

 

در هر صورت، بهتر است تا شغلی را انتخاب کنیم که دارای بالاترین مهارت‌ها و استعدادها برای انجام آن باشیم، اما اگر شما دارای میل و خواسته قوی برای وارد شدن در هر شغل خاصی هستید باید آن شغل را با بالاترین و بهترین هدفی که در ذهن دارید انتخاب کنید.

شما می‌توانید همان کاری را که دوست دارید انجام دهید و این حق مسلم شماست که شغل یا حرفه ای را انتخاب کنید که به بهترین نحو ممکن با شما سازگار باشد و مورد رضایت شما قرار گیرد. شما مجبور نیستید آن چه را که دوست ندارید انجام دهید مگر اینکه این کار همچون وسیله‌ای باشد که شما را به انجام کار مورد علاقه خود برساند.

اگر احساس می کنید که شغل مناسبی ندارید، در انتخاب شغلی دیگر به هیچ عنوان با عجله عمل نکنید. غالبا، بهترین راه، برای تغییر شغل یا محیط کاری از طریق فرایند رشد است.

اگر موقعیت به دست آوردن یک شغل برای شما فراهم شده است و بعد از بررسی‌های دقیق، به این نتیجه رسیدید که این شغل مناسبی برای شما می‌باشد از انجام تغییرات سریع و بنیادین نترسید اما هنگامی که نسبت به آن کار و انجام دادن آن شک دارید و دودل هستید هیچ گاه دست به عمل ناگهانی یا بنیادین نزنید.

در عرصه خلاقیت هیچگاه هیچ نوع عجله‌ای وجود ندارد و هیچگاه فقدان موقعیت و فرصت نیز برای هیچکس وجود نخواهد داشت.

هنگامی که از ذهن رقابتی خارج می‌شوید متوجه خواهید شد که هیچگاه نباید دست به اقدامات عجولانه بزنید. هیچکس دیگری گوی سبقت را در بدست آوردن آن کاری که دوست دارید داشته باشید از شما نخواهد ربود. همانطور که در فصل‌های پیش نیز اشاره کردیم منابع کافی برای همه بر روی زمین وجود دارد.

اگر در جایی چیزی از شما گرفته شود، جای دیگر و بهتری برای شما در همان نزدیکی‌ها وجود خواهد داشت که چیزی بالاتر و ارزشمندتر را به شما عرضه خواهد کرد. زمان کافی نیز برای انجام همه کارها وجود دارد.

هنگامی که شک دارید و دودل هستید صبر کنید. دوباره به تعمق در تصاویر ذهنی که از خواسته‌های خود درست کرده‌اید بپردازید و ایمان و باور خود را در رسیدن به شغل دلخواه خود افزایش دهید. و در هر صورت، به ذهن بسپارید که در زمان شک و تردید است که فرایند شکرگزاری در وجود شما رشد می‌کند.

سپری کردن یک یا دو روز در تعمق در مورد تصویری که از کار مورد علاقه خود در ذهنتان تشکیل داده‌اید و همچنین در شکرگزاری و سپاسگزاری صمیمانه از خداوند به خاطر نعمت‌هایی که او به شما داده است ذهن شما را آن چنان به خداوند بزرگ نزدیک خواهد کرد که شما به هنگام انجام کارهای خود، مرتکب هیچ عمل اشتباهی نخواهید شد.

منبع " کتاب چگونه ثروتمند شویم ؟ با ترجمه استاد آرام "

انتشارات تجسم خلاق

www.aram24.ir

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *