چگونه ثروتمند شویم ؟

روش ثروتمند شدن 2

ثروتمند شدن در نتیجه پس انداز یا ناخن خشکی (خساست) به وجود نمی آید. بسیاری از افراد خسیس فقیر هستند در حالیکه غالبا افراد پول خرج کن (خراج) ثروتمند میشوند.

در عین حال ثروتمند شدن عدهای به این دلیل نیست که آنها کارهایی انجام میدهند که دیگران نمیتوانند از عهده انجام آن بر آیند زیرا بر فرض مثال دو نفر که دارای شغل یکسانی هستند تقریبا یک کار را انجام میدهند و این در حالیست که یکی از آنها ثروتمند و دیگری فقیر یا برشکسته میشود.
از تمامی موارد مذکور در بالا، باید به این نتیجه برسیم که ثروتمند شدن در نتیجه انجام دادن کارها به شیوهای مشخص و قطعی میباشد.

 

 

اگر ثروتمند شدن در نتیجه انجام دادن کارها به شیوهای مشخص و قطعی انجام شود و اگر دلایل (علتهای) مشابه نتایج (معلولهای) مشابهی را به وجود می آورند، پس هر زن و مردی که کارهایشان را به شیوهای مشخص و قطعی انجام میدهند میتوانند ثروتمند شود و کل این موضوع در حوزه پیروی و تبعیت از علمی دقیق و مشخص (علم ثروتمند شدن) قرار میگیرد.
سوالی که در اینجا مطرح میشود این است که آیا این شیوهمشخص و قطعی در انجام کارها آنقدر سخت نیست که فقط یک عده معدودی میتوانند از پس انجام آن برآیند. همانطور که مشاهده کردیم، این گفته نمیتواند درست باشد (تا جاییکه به توانایی ذاتی و طبیعی انسان مربوط میشود). افراد با استعداد ثروتمند میشوند و افراد کم استعداد یا ابله (کودن) نیز ثروتمند میشوند. افرادی که از لحاظ هوشی در درجه بسیار بالایی قرار دارند ثروتمند میشوند و افراد بسیار کودن نیز ثروتمند میشوند. افرادی که از نظر جسمانی قوی هستند ثروتمند میشوند و افراد ضعیف و بیمار نیز ثروتمند میشوند.

البته ذکر این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است که برای ثروتمند شدن درجه ای از توانایی برای تفکر کردن و فهمیدن و درک کردن ضروری است اما تا جاییکه به توانایی طبیعی و ذاتی انسان مربوط میشود هر زن و مردی که دارای شعور و آگاهی کافی برای خواندن و درک این کتاب میباشد قطعا میتواند ثروتمند شود.

همچنین ما مشاهده کردیم که ثروتمند شدن به محیط و فضای خاصی مربوط نیست. بله، محیط یا مکان از اهمیت زیادی برای توسعه یا رشد یک چیز برخوردار است. انسان نمیتواند در مرکز بیابان ساهارا زندگی کند و انتظار داشتن شغلی موفق را داشته باشد.
ثروتمند شدن متضمن ضرورت داشتن تعامل و رابطه با افراد و مکان و شرایط معامله میباشد و اگر افراد طرف معامله خواهان داشتن رابطه به همان شیوهای هستند که شما دوست دارید، پس این معامله، معامله ای بسیار خوب و مناسب برای شما خواهد بود.

اما این مسئله به محیط و مکان نیز مربوط میشود. اگر هر کس دیگری که در شهر شما زندگی میکند میتواند ثروتمند شود پس شما نیز میتوانید و اگر هر کس دیگری که ساکن کشور شماست میتواند ثروتمند شود پس شما نیز میتوانید.

 

منبع " کتاب چگونه ثروتمند شویم با ترجمه دکتر آرام "

انتشارات موسسه تجسم خلاق

www.aram24.ir

 

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *